Atunci când ne gândim la gadget-uri și la tehnologie, ne vin în minte în special acele produse care ne-au ajutat, ne-au încântat și ne-au făcut viața mai ușoară. Există însă și o serie de produse care au eșuat, fie la scurt timp după lansare, încât nici nu am auzit de ele, fie după o vreme, fiindcă au devenit demodate sau neputincioase în fața noilor apariții în materie de tehnologie.

Și că tot veni vorba de gadgeturi, probabil speri să îți cumperi un nou smartphone, un smartwatch sau un laptop performant din ofertele de Black Friday, însă până atunci, hai să ne amuzăm cu o listă de eșecuri la capitolul tehnologie: 

Google Nexus Q

Arătând ca o minge de bowling, lansarea acestui prototip din 2012 a fost amânată până când, în cele din urmă, nu a mai avut loc. Device-ul funcționa doar pentru YouTube, Play Music și Play Video, avea probleme ciudate de conectare și avea nevoie de o aplicație pentru schimbarea setărilor de bază. 

Prețul era destul de mare la momentul respectiv pentru capacitățile pe care le deținea (undeva la 299 dolari, plus 399 dolari boxele și 49 dolari cablurile), iar compania a anunțat că data de lansare se amână, deoarece feedback-ul inițial de la utilizatori nu era unul pozitiv. În cele din urmă lansarea nu a mai avut loc, iar Google a îngropat în tăcere proiectul, oferind gratuit prototipurile rămase. 

Apple Watch Edition din aur de 18K

Apple și-a propus să lanseze în 2015 un smartwatch de 10,000 de dolari, realizat dintr-o carcasă de aur de 18K. Pentru a-l promova, device-ul a apărut la încheietura cântăreței Beyonce la diverse show-uri și evenimente. Însă compania nu a luat în calcul și faptul că un astfel de gadget va deveni învechit în câțiva ani, având în vedere ritmul alert cu care se dezvoltă tehnologia. 

Astfel, modelul nu a avut nici pe departe succesul sperat, din moment ce nimeni nu voia să cheltuie atât de mulți bani pe un smartwatch din aur care va rămâne ulterior uitat printr-un sertar, fiindcă nu mai este util. Ulterior, Apple a realizat carcasa din ceramică și a scăzut drastic prețul de vânzare. 

Brățara Microsoft

Prima încercare a Microsoft de a lansa o brățară fitness a semănat mai mult cu realizarea unei brățări de urmărire. Designul de produs a lăsat de dorit, fiind greoi și cu aspect industrial. Microsoft a încercat și o campanie de promovare prin intermediul Starbucks, însă cafelele aromate nu au reușit să salveze acest device de la iminenta dispariție. 

În cele din urmă, Microsoft a reușit să reducă din costuri prin închiderea serverelor dedicate în luna mai a anului 2019, oferind despăgubiri și cerând scuze utilizatorilor care au rămas fideli device-ului. Aceștia mai puteau folosi brățara pentru înregistrarea activităților fizice, însă în cazul în care dădeau restart device-ului, nu mai exista posibilitatea de recuperare a datelor. 

Samsung Galaxy Fold

Telefonul care se pliază a avut un început eșuat. Dacă ai impresia că e ciudat să îndoi ecranul unui telefon, ai dreptate. Multe persoane care au primit modelul inițial s-au trezit cu ecranul crăpat pe linia de pliere după doar câteva utilizări. Teoretic, ar fi trebuit să se păstreze folia de protecție pe ecran, însă în orice caz, startul a fost unul ratat. Prețul era ridicat pentru un device atât de fragil, pe care ți-e teamă să îl închizi. 

Ulterior, compania a relansat Galaxy Fold, iar ecranul nu a mai suferit daune, însă prețul a rămas la fel de ridicat (în jur de 2000 de dolari). Telefonul este în continuare fragil, cu o formă ciudată atât când este pliat, cât și în momentul în care este deschis. Ca și avantaje însă, pot fi luate în considerare dimensiunea la deschidere care permite utilizarea drept o mică tabletă și bateria de lungă durată. 

Tehnologia VR

Aceasta a stârnit un val de interes la apariție. Toată lumea voia să testeze această experiență, însă odată testată, nu atrăgea neapărat și o investiție pe termen lung. Ideea de a fi înconjurat de imagine la 360 de grade sună atractiv pentru unii și înspăimântător pentru alții (mai ales dacă filmulețul urmărit este unul de groază). În plus, ideea de a nu mai percepe spațiul real din jur poate fi de asemenea greu de gestionat de către unele persoane. 

Pe de altă parte, costurile de realizare a filmelor VR erau destul de ridicate, iar companiile care au îmbrățișat inițial această tehnologie s-au văzut nevoite să lase lucrurile la nivel de experiment sau chiar să renunțe la producția de scurtmetraje de acest tip. Tehnologia VR rămâne momentan la nivel de curiozitate, cu un consum destul de redus în cazul publicului larg. 

Ochelarii Google

Google Glass au fost prezentați emfatic pe scena unui eveniment Google din Centrul Moscone prin intermediul unor parașutiști care au aterizat pe acoperișul clădirii purtând acești ochelari. Publicul a putut urmări prin intermediul unei transmisiuni live ce vedeau acești parașutiști prin intermediul ochelarilor. Co-fondatorul Google Sergey Brin a spus atunci că acești ochelari vor schimba lumea. 

Însă poate că lumea nu era pregătită pentru o astfel de schimbare, care încălca orice drept la intimitate. Situația de a fi privit permanent printr-o cameră video te sperie și te face să te simți incomod, iar ideea de a-i urmări pe cei din jur te pune într-o lumină proastă, ducând la conflicte. Astfel, Google Glass a eșuat lamentabil, iar vânzările către publicul larg au fost sistate în 2015.

Acestea sunt doar câteva dintre eșecurile lansărilor de gadget-uri. Iar lista poate continua. Până la urmă, dezvoltarea tehnologiei se bazează pe ciclul încercare - eșec sau încercare - reușită. Prin astfel de experiențe, companiile și știința învață, află ce funcționează și ce nu, testează publicul, tendințele și societatea, iar produsele viitorului vor fi mai bune, cu scopul de a ușura și înfrumuseța viața omului. 

Surse foto: pexels.com, nyt.com, insider.com, daignose.top, pocket-lint.com, webflow.com

Share articol: