Compania britanica Iconeme a dezvoltat un sistem special prin care smartphone-ul poate "conversa" cu manechinele din magazinele de haine pentru ca eventualul cumparator sa afle mai multe despre obiectele vestimentare care i-au atras atentia. Firma dezvoltatoare a "furat" ideea dintr-un celebru si longeviv serial difuzat in Regatul Unit, "Dr Who"

Cu ajutorul unor senzori aplicati in manechin, senzori care pot comunica cu un dispozitiv mobile care se afla mai aproape de 100 de metri, informatiile pot ajunge chiar si atunci cand magazinul este inchis. Consumul este minim, bateriile senzorilor avand o durabilitate de 3 ani.

O alta companie a lansat deja PowaTag, o tehnologie care permite comunicarea dintre magazinele online si smartphone. Fotografierea unei mici etichete care apare in publicitatea din presa scrisa sau tv si chiar in vitrinele magazinelor il "duce" pe cumparator pe site-ul produsului si ii ofera acestuia posibilitatea de a-l cumpara. PowaTag a semnat deja contracte cu peste 240 de companii, printre acestea aflandu-se Adidas, Rebok, Univesal Music si Carrefour.