Două surse apropiate companiei și implicate în acest proiect au explicat că gigantul a făcut progrese suficient de mari în zona de software pentru a putea dezvolta mașini autonome.

La începutul lui 2019, Apple a concediat circa 200 de angajați care lucrau la proiectul numit Titan pentru a se concentra exclusiv pe software. Un fost membru al acestei echipe a precizat chiar că „dacă există cineva pe această planetă care să aibă resursele să facă asta, atunci cu siguranță este vorba despre Apple”, arată GSM Arena.

Dezvoltarea unui lanț de producție în industria automotive nu e deloc simplu, însă, nici măcar pentru o companie precum aceasta. Astfel, Apple ar putea ajunge să pună pe piață un sistem de condus autonom care să fie doar integrat în mașini ale producătorilor parteneri. Nu se știe încă exact dacă va exista chiar un vehicul fizic sub brandul Apple sau dacă pur și simplu mașina va avea și logo-ul Apple.

Indiferent de scenariu, aceste mașini ar urma să aibă baterii „nanocell”, o nouă invenție prin care alimentarea ocupă mai puțin spațiu, având și o realizare chimică diferită. Se pare că Apple testează formula Litiu-Ion-Fosfat (LFP), mai puțin susceptibilă la supraîncălzire față de bateriile clasice litiu-ion. Acestea ar avea și potențialul să ofere vehiculelor o autonomie mai mare.

Referitor la sistemul autonom de condus, acesta ar fi bazat pe senzori Lidar, la fel ca cei implementați acum pe modelele iPhone 12 Pro Max și pe cele mai noi iPad Pro. Un sistem din mai mulți senzori ar urma să fie folosit pentru a detecta obiectele la distanțe diferite.

Relatarea Reuters arată că Apple ar vrea ca până în 2024 să aibă gata primul produs, însă e posibil ca actuala situație globală să întârzie puțin proiectul. GSM Arena arată și că Apple a refuzat deocamdată să comenteze acest subiect.

_________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: