Apple a anuntat luni lansarea unui ambitios serviciu de muzica online cu plata, care imbina streamingul cu reteaua de socializare, in speranta de a-si recupera intarzierea pe aceasta piata dominata de Spotify, Pandora sau Deezer.

Apple Music va deschide 'un nou capitol in muzica' si 'va schimba pentru totdeauna modul sau de acces', a declarat patronul gigantului informatic american la Worldwide Developers Conference (WWDC). Noul serviciu va fi lansat la sfarsitul lunii iunie in peste 100 de tari pentru detinatorii de aparate Apple, iar din toamna va avea o versiune compatibila cu Android.

El va da acces la un sistem de ascultare la cerere in direct pe internet (streaming), la un radio in direct 24 de ore din 24 numit Beats 1, precum si la o platforma sociala, Connect, unde artistii vor putea posta fotografii, videoclipuri, texte ale cantecelor lor, sau piese noi pentru fanii care la randul lor le vor putea da share si le vor putea comenta.

Dupa ce va trece o perioada de gratie de trei luni, pretul anuntat este de 9,99 dolari pe luna (comparabil celui oferit de Spotify), beneficiind si de o varianta 'familiala' care acopera pana la 6 persoane, la pretul de 14,99 de dolari.

"Lansarea Apple in sectorul muzicii online si trecutul sau pionier in tehnologia revolutionara, fac din aceasta companie un candidat firesc pentru a duce streaming-ul de muzica la un nivel superior", a comentat Paul Verna, analist al companiei de cercetare eMarketer.

El a recunoscut insa ca Apple se lanseaza pe o piata cu vanturi potrivnice, unde Pandora si Spotify sunt bine implantate si exista si un concurent de temut, Google, care prin intermediul portalului sau YouTube este foarte utilizat si de internautii care vor sa asculte muzica.