Un nou raport al celor de la IDC in ceea ce priveste vanzarile de device-uri portabile arata ca producatorul chinez, Xiaomi, a ajuns la 24.6% din piata in primul trimestru din 2015.

Asta in conditiile in care cu un an inainte avea 0% pentru ca au inceput sa vanda singurul produs portabil al companiei, Mi Band, in a doua jumatate a anului trecut. In mai putin de un an, Xiaomi a vandut 2.8 milioane de unitati in intreaga lume. Pretul de doar 15 dolari i-a ajutat cu siguranta pe cei de la Xiaomi sa aiba un asemenea salt.

 

In ceea ce priveste piata de device-uri portabile, segmentul de monitorizare fitness ramane dominant. FitBit a pastrat primul loc datorita numarul mare de produse. Compania a avut o scadere a cotei de piata de 10.5%, insa cresterea numarului de unitati vandute a fost de 129.4%.

Singurul producator care se ocupa si cu telefoanele mobile ce s-a aflat sus in  top este Samsung, coreenii avand si ei o scadere a cotei de piata de 2.6% year-on-year, desi au vandut de 2 ori mai multe device-uri.

Un alt aspect interesant este faptul ca producatorii din afara topului au avut o cota de piata cu 8.8% mai mica fata de primul trimestru din 2014, ceea ce indica tentinta consumatorilor de a se rezuma la brandurile cunoscute.

Cu adevarat interesant va fi momentul in care Apple va intra in top odata cu lansarea Apple Watch, cu atat mai mult cu cat pe aceasta piata consumatorii se orienteaza catre produse low-cost, concentrate pe fitness.