De la Jawbone Up, bratara care monitorizeaza miscarile dintr-o zi a utilizatorului, la Google Glass, ochelarii care sunt deja interzisi in multe locuri publice, computerul aproape ca a intrat "sub pielea" utilizatorului, pana la cipul implantat la scara larga in randul populatiei nemafiind multa vreme. Apple, Samsung si alte mari companii se chinuie sa lanseze pe piata ceasul inteligent, un grup de studenti indieni laudandu-se cu exista lui in versiune... indiana, desigur.

O companie de cercetare, Juniper, sustine ca nu mai putin de 15 milioane de device-uri purtabile vor fi vandute in acest an, iar in 2007 numarul acestora va ajunge la 70 de milioane, numar care ar putea creste odata cu aparitia iWatch, ceasul Apple pe care nu doar fanii companiei co-fondate de Steve Jobs il asteapta. Printre multele milioane de astfel de dispozitive se numara si cateva care acum sunt la stadiu de concept, printre acestea numaradu-se si pantofii cu GPS si LEd-uri care arata directia sau imbracamintea care are nevoie de o cartela SIM pentru a deveni un telefon mobil.

Nu cu multa vreme in urma un american, Rich Lee, s-a lasat "implantat" cu magneti in lobul urechii, magneti care au si functia de casti pe langa cea de bijuterii, in timp ce Trevor Prideaux are ca "prelungire" a mainii sale artificiale un smartphone pentru a comunica mai eficient in conditiile hanicapului sau. Toate aceste exemple, purtabile sau implantate, ajuta utilizatorii sa ajunga sa comunice mult mai bine, riscul de a parea "cyborgi" fiind din ce in ce mai putin luat in seama.