Este vorba despre o pereche de ochelari cu realitate augmentată care detectează ce anume încearcă să audă cel care îi folosește, apoi amplifică sunetul respectiv și atenuează zgomotul de fundal. În combinație cu funcționalitățile pentru optimizarea propagării sunetului în spațiu, dispozitivul construiește echivalentul auditiv al unei holograme.

„Imaginați-vă că încercați să purtați o conversație într-un restaurant sau un bar aglomerat și faceți acest lucru fără să ridicați vocea pentru a fi auzit și fără să vă străduiți să înțelegeți ce spun ceilalți”, explică cei de la Facebook. Ochelarii cu realitate augmentată ar putea face acest lucru prin captarea sunetului cu ajutorul microfoanelor, folosind indicii contextuale pentru a decide care unde sunt importante, amplificându-le printr-o cască dotată cu tehnologia noise cancelling. De asemenea, dacă utilizatorul se află în mijlocul unui apel voce sau video, ochelarii ar putea proiecta vocile participanților sau alte elemente audio într-o anumită parte a camerei, crescând senzația unei „prezențe audio”, așa cum spun cercetătorii de la FRL Research.

Așa cum recunoaște, de altfel, și Facebook, „superputerile” de percepție oferite de acești ochelari sunt similare cu funcțiile actualelor aparate auditive, care amplifică și ele sunetul și reduc zgomotul de fundal. Totuși, ochelarii cu AR oferă oportunități unice atât pentru cei care au probleme cu auzul, cât și pentru oamenii perfect sănătoși. Senzorii direcționali și camerele de eye-tracking pot colecta detalii contextuale, inclusiv orientarea corporală și direcția în care este îndreptată privirea, lucru care îi oferă căștii informațiile necesare pentru amplificarea sunetului, exact acolo unde e nevoie.

Și alte companii au experimentat anterior cu acest tip de augmentare sonoră, cea mai cunoscută fiind Bose, care în 2018 a anunțat ochelarii audio cu realitate augmentată.

O aplicabilitate practică extinsă pentru astfel de dispozitive ar putea fi posibilă, însă, peste mai mulți ani. Încă nu se cunosc multe despre strategia de piață a Facebook pentru aceste gadgeturi ale viitorului, însă pentru ca produsul să devină, cu adevărat, unul comercial gigantul ar trebui să meargă mult mai departe de partea tehnică și să-i convingă pe potențialii clienți că astfel de „superputeri” nu reprezintă un atac la adresa intimității.

_________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: