Anul acesta, CES are în centru tehnologia 5G, menită să impulsioneze viteza conexiunilor fără fir la internet.

Marile evenimente pentru public se vor concentra în perioada marţi-vineri, iar numărul de vizitatori estimat de organizatori pentru ediţia din acest an se ridică la 180.000 persoane.

Participanţii, care vor proveni din peste 155 de ţări, vor putea vedea ultimele noutăţi de la 4.500 de companii din industria electronică, de la giganţi precum Samsung, LG, General Electric, Intel, Huawei, AMD şi IBM, până la firme mici din diferite părţi ale lumii şi start-up-uri.

CES este primul mare târg internaţional din 2019 în cadrul căruia vor putea fi văzute inovațiile din domeniu în ceea ce priveşte reţeaua 5G, mai rapidă decât 4G şi creată pentru a facilita implementarea internet of things (internetul lucrurilor).

Deşi telefonia mobilă nu a fost niciodată punctul forte al CES (în mod normal producătorii păstrează marile noutăţi în domeniu pentru Mobile World Congress, ce se desfăşoară în februarie, la Barcelona), evenimentul de la Las Vegas va fi o oportunitate de a testa puterea 5G pe tot felul de obiecte cotidiene.

Televizoarele, software-ul pentru automobile, articole sanitare, electrocasnice precum microunde şi frigidere, şi toată clasa de obiecte care au un rol fundamental la CES sunt menite să integreze reţeaua de generaţia a 5-a pentru a demonstra tot potenţialul părţii inteligente în interacţiunea cu utilizatorii.

În plus, doi giganţi în telecomunicaţii din SUA, Verizon şi AT&T, vor avea o poziţie relevantă în cadrul târgului şi se aşteaptă să anunţe care sunt planurile pentru acest an cu privire la implementarea 5G.

În ceea ce priveşte televizoarele, principalii producători vor prezenta ultimele modele 8K, cea mai mare rezoluţie existentă cu 33 milioane de pixeli, şi care vin în 2019 după ce au făcut paşi uşori anul trecut, când Samsung a fost prima companie ce a comercializat un aparat cu o astfel de calitate a imaginii.

Totuşi, nişte îndoieli plutesc deasupra 8K, deoarece, în pofida impresionantei sale rezoluţii, în prezent abia sunt pe piaţa câteva conţinuturi care să utilizeze această tehnologie.

Marile mărci de televizoare au încercat să rezolve această problemă prin intermediul unor tehnici bazate pe inteligenţă artificială, care să permită îmbunătăţirea calităţii imaginii produselor care nu sunt în 8K, o tendinţă care va ieşi ori consolidată sau înlocuită după aceste zile de CES.

Unul dintre segmentele de piaţă care vor avea o prezență importantă la congresul de anul acesta va fi tehnologia pentru sănătate şi sport, după ce avansurile de anul trecut în ceea ce priveşte hardware-ul (ca de exemplu Apple Watch Series 4) au marcat drumul pentru o multitudine de noi dispozitive.

Sursa: Agerpres

Foto: Getty Images

Share articol: