Celula de combustibil este o tehnologie inovatoare (cum altfel ar putea fi tehnologiile care ajung pe site-ul nostru :) ) de a produce energie electrică printr-o reacție dintre hidrogen (sau alt compus care poate elibera protoni) și oxigen, prin intermediul unei ”membrane de schimb protonic”. 
 
Deși tehnologia aceasta a cunoscut o îmbunătățire constantă a randamentului, a ușurinței în exploatare și a cantității de energie generată, există impedimente în adoptarea ei ca înlocuitor pentru bateriile și acumulatorii obișnuiți, unul dintre acestea fiind nevoia de a utiliza hidrogenul gazos (Hindenburg anyone?) sau metanolul (un lichid de altfel toxic). Celula de combustibil Powertrekk încearcă să combată aceste neajunsuri printr-un design inovator. 
 
”Mașinăria” este formată din două componente: o banală baterie Li-Ion de 1600 mAh care funcționează în tampon și celula de combustibil propriu-zisă, care utilizează ca sursă de hidrogen siliciura de sodiu în reacție cu apa. 
Practic, atunci când doriți să încărcați un echipament, se desface compartimentul celulei de combustibil, se toarnă cam o lingură de apă (15 g este necesarul minim), se introduce canistra de siliciură de sodiu, denumită Powerpukk (suedezii și hocheiul, deh) și electricitatea începe să curgă în valuri, datorită celor patru membrane de schimb protonic, care asigură în total 1000 mAh, gata să alimenteze echipamentele dvs. 
 
Ar mai fi de spus că celula are dimensiunile de 66x128x42 mm și cântărește 240 de grame, iar ”canistra” puc are 52 mm diametru, 19 mm înălțime, conține 30 de grame de substanță activă, care generează 4 Wh.
În încheiere, sperăm să vedem cât mai curând celula în România și vă prezentăm un filmuleț care detaliază cel mai bine modul de utilizare și versatilitatea acesteia.