Si acum, surpriza. Credeti sau nu, exista o solutie simpla pentru asta si se afla chiar in mainile dumneavoastra. 

Privarea de somn este una dintre cele mai grave boli ale omului modern. Merge mana in mana cu stresul, duce la obezitate, lipsa de atentie si chiar moarte. Fata de bunicii si parintii nostrii ne culcam mai tarziu, stam cu ochii in ecrane si dormim mai putin cu doua ore, asa spun studiile. Efectele le vedem si in trafic, la scoala ori la serviciu, dar si acasa cand nu mai avem rabdare sau energie si nu ne putem concentra.

Iata cateva unelte care sa va ajute sa vedeti cat de mare este problema si sa luati masuri in consecinta. Pentru asta nu aveti nevoie decat de mobilul smart, pe care il aveti deja, si o pereche de casti.

Sleep as Android: Este pur si simplu cea mai buna aplicatie de monitorizare a somnului pe Android. Ii spui cat vrei sa dormi si pui telefonul langa tine pe pat. Daca ii permiti, iti opreste toate sunetele si reteaua ca sa nu te radiezi, sa zicem. Stie sa inregistreze sunetele pe care le faci in somn daca cumva vrei sa stii ce spui in vis. Sau daca sforai. Poate sa si vibreze sa te avertizeze ca sforai ca sa nu deranjezi pe cineva. Sau poate asa afli ca aiapnee - o afectiune grava care inseamna ca pentru scurte perioada respiratia se blocheaza.

Apoi, aproape de sfarsitul orelor de somn te va trezi cu o alarma discreta. Nu face asta exact la ora de trezire, ci atunci cand simte ca dormi cel mai putin profund in ultimele minute pana la alarma.

Sleep 101 - iOS: Sunt aceleasi functii intr-o aplicatie pentru iPhone. Daca tot dormit cu telefonul langa perna… Pui alarma si te trezeste la fel. Apoi poti sa vezi cum ai dormit.

Pure Sleep - iOS: Daca vedeti din aplicatiile de mai devreme ca nu reusiti sa dormiti, poate vreti o solutie fara pastile. Una cu sunete binaurale. Iti pui castile in urechi si aplicatia genereaza nu doar o muzica relaxanta, ci si niste sunete speciale care iti vor… sincroniza undele celebrale.

Studiiile spun ca multe probleme mentale se rezolva cu lumina si sunete. Asa ca sunetele de 1 hertz, spre exemplu, ajuta creierul sa intre in starea de somn delta, profund fara vise. Mai pui cativa hertzi si poti trage un puisor de somn in pauza de pranz. Inca putin si poti medita.