Tehnologia moderna este minunata mai ales atunci cand ne face viata mai usoara.

Cand vine vorba de masina electrica de barbierit, tren sau tramvai ni se pare normal sa fie toate electrice. Nu a fost mereu asa, o stim bine. Unele dintre utilajele electrice de azi au scos o data mult fum sau erau facute de mana. Altele erau tractate de cai. Cu toate acestea, cele mai folosite mijloace de transport par inapoiate din acest punct de vedere. Se bazeaza tot pe benzina sau motorina.

Dar de acum exista solutii. Unele sunt timide si arata exotic, altele ne conving deja ca pot fi utile. Pe bicicleta, aglomeratia nu exista, aerul conditionat este nelimitat, am autonomie cat ma tin picioarele si bateria, unde mai pui succesul garantat la fete. O astfel de bicicleta cu motor electric costa 2500 de euro. Adica 100 de milioane de lei vechi.

La inceput si George Buhnici a crezut ca este pentru lenesi. Invarti de acceleratie si se pune electric in miscare, pana la vreo 20 de kilometri pe ora, dar daca incepi sa pedalezi afli ca poti sa ajungi usor la 30 de km/h poate chiar mai bine. In timp ce va mentineti tonusul muscular, bicicleta are o autonomie mai mare, de pana la 40 de kilometri - asta inseamna ca poti sa tai un oras mare ca Bucurestiul, de la un capat la celalalt fara probleme.

Un alt model, de 1000 de euro, se pliaza si incape in orice lift. Are autonomie de 45 de kilometri si se incarca de la priza. Pentru o astfel de distanta platesti doar 25 de bani, fata de 5 lei, cat ar costa benzina pentru un scuter normal.

Mihai Marcolt, reprezentant importator biciclete: "Cheltui 15 lei intr-o luna daca mergi zi de zi cu bicicleta si eventual mai faci si niste plimbari prin parc."

Cele doua modele sunt produse in Marea Britanie si Germania, insa biciclete electrice se fabrica si la Brasov. Aici, cel mai ieftin model porneste de la 2000 de lei si are o autonomie medie de 40 de kilometri.

Chiar daca este de 2 sau chiar de 3 ori mai scumpa decat o bicicleta conventionala, exista clienti. Lunar se vand cel putin 5 astfel de vehicule, iar in 2013, piata va trece de 100.000 de euro, dublu fata de anul trecut.

Care e in esenta diferenta dintre o bicicleta clasica si cea electrica? Bateria si motorul in primul rand.

Share articol: