Disparitia misterioasa a avionului in urma cu cateva zile ridica tot mai multe semne de intrebare. Pe internet au aparut chiar si scenarii care iau in calcul telefoanele mobile ale celor de la bord.

Nimeni nu reuseste sa explice clar de ce, marti, inca mai puteau fi sunate aceste telefoane, desi avionul este dat disparut deasupra oceanului.

La o ora dupa ce disparuse de pe radarele civile, avionul Malaysian Airlines era inca in aer. A fost detectat de un radar militar, zburand la altitudine joasa. Deviase cu sute de kilometri de la traseu si se afla in zona unei insule din Stramtoarea Malacca. De altfel, cautarile se concentreaza aici inca de aseara.

Saima Mohsin, corespondent CNN: "Zburam la o altitudine de 150 de metri deasupra marii, adica foarte jos, in cautarea cursei MH-370. Aria de cautare este foarte vasta, de aproximativ 12.500 de mile nautice. Si pescarii din regiune au fost rugati sa dea o mana de ajutor".

Interpolul i-a identificat pe pasagerii care zburau cu pasapoarte furate, drept doi tineri iranieni care aveau de gand sa ceara azil intr-o tara europeana. Totusi, directorul CIA nu exclude inca ipoteza unui act terorist. El a anuntat si ca exista informatii, neconfirmate inca, ce vorbesc despre niste revendicari. De altfel, expertii spun ca transponderul, adica sistemul prin care aeronava isi comunica pozitia radarelor civile, poate fi deconectat de la bord, iar acest lucru ar explica disparitia de pe radare.

Peter Goelz, expert: ''Transponderul nu poate fi oprit decat in mod deliberat, iar daca cineva din cockpit l-a oprit, a facut-o ca sa nu fie detectata pozitia avionului''.

Cititi si: Avionul "fantoma", ziua 5. Malaezia neaga ca aparatul deviase cu sute de km de la traseu. Ultimele cuvinte ale pilotilor

Politia malaieziana ia in calcul patru ipoteze: deturnarea, un act de sabotaj, probleme psihologice sau personale ale unuia dintre pasageri sau membrii echipajului. Lipsa epavei i-a determinat pe unii sa sublinieze ca avionul avea suficient combustibil ca sa ajunga pana pe coasta de est a Africii. Totusi, e greu de crezut ca o aeronava atat de mare ar fi ramas neobservata de radarele militare.

Peter Goelz, expert: ''A fost cineva neautorizat in cockpit, care a ordonat deconectarea tranponderului si schimbarea directiei cu 90 de grade? Unul dintre piloti a facut acest lucru?''

Marti, 11 martie 2014, o noua ciudatenie s-a adaugat listei de elemente inexplicabile. Rudele pasagerilor disparuti SUSTIN ca au incercat sa ii apeleze pe cei dragi si, in mod bizar, telefoanele lor mobile inca suna.

Eduard Gheorghiu, director tehnic ZTE: "Daca suna, daca sun un ton de apel, acel ton e trimis de retea, inseamna ca telefonul e deschis si e autentificta in retea."

La randul sau, expertul in telecomunicatii Alan Spencer a explicat ca, daca intr-adevar telefoanele suna, atunci categoric nu se afla in mare, ci intr-un loc unde exista semnal.

Share articol: