Incet, dar sigur, ne indreptam catre aceasta, iar viitorul arata foarte tentant. Cea mai cautata masina electrica a momentului dar si cea mai tehnologizata de altfel, a fost testata de George Buhnici.

Silicon Valley nu inseamna doar gadgeturi si tehnologie. Inseamna mai nou si masini, si nu orice fel de masini, ci unele foarte spectaculoase, silentioase si care nu scot fum. Adica electrice. Aici a luat nastere Tesla.

Elon Musk, fondatorul Tesla, schimba din temelii o industrie ramasa intacta mai bine de un secol. In 10 ani a reusit cu Tesla ce nu a facut niciun alt producator consacrat de masini. Autonomie de peste 300 de kilometri cu o masina sport, la un pret comparabil cu al concurentilor.

Insa, nimeni nu vrea o masina sport ca sa faca zilnic drumul de acasa pana la serviciu si inapoi. Asa a luat nastere Model S. Prima masina electrica care poate face un drum de peste 400 de kilometri cu o singura incarcare la priza. Nu costa mai mult decat modele concurentilor din gama si mai vine si cu o tableta de 17 inch pe post de consola centrala.

Elon Musk: "Toate masinile ar trebui sa fie electrice. Cu exceptia rachetelor. Proprietarii de Model S sunt intr-o permanenta competitie. Vor sa vada cine obtine cea mai mare autonomie. Cineva a ajuns, cred, la 670 de kilometri."

Model S este masina care transforma Tesla intr-un nume cu greutate in industria auto. Au deja mii de comenzi si clienti in toata lumea. Primesc premii peste premii si deja producatori precum Toyota sau Mercedes le solicita ajutorul pentru viitoarele masini electrice pe care vor sa le lanseze.

Elon Musk: "Urmatorul pas este sa costruim o masina mai ieftina de 30 de mii de dolari".

In 10 ani de la inceputul in Silicon Valley, Tesla a devenit un producator auto de care ar trebui sa se teama concurenta. Au 3,000 de angajati si cauta in permanenta oameni care sa lucreze in fabrica ultra-moderna din California. Au deja si o fabrica in Olanda, pentru ca nu mai fac fata cererii.