Sambata, 23 noiembrie, George Buhnici a pregatit o editie speciala a emisiunii iLikeIT, subiectul de discutie fiind, bineinteles, Black Friday in Romania.

In studio au fost prezenti si au raspuns LIVE la intrebarile lui George Buhnici mai multi jucatori importanti de pe piata vanzarilor online din Romania, si nu numai: Iulian Stanciu - CEO eMag, Violeta Luca - CEO Flanco, Mihai Patrascu - CEO evoMag, Dan Vidrascu - CEO Elefant.ro si Razvan Dragoi - training manager la Fan Courier

Iata discutia de Black Friday:

 

Flanco:

- Vanzari de 45 milioane de lei in prima zi de Black Friday, adica 80% din vanzarile de anul trecut.
- Stocuri pentru vanzari de Black Friday in valoare de 85 de milioane de lei.
- Exista o cerere crescuta pentru aparate foto performante, de tip DSLR.

eMag.ro:

- S-au vandut extrem de rapid 1000 de tablete la 99 lei.
- Vanzarea totala, inclusiv la partenerii auto, vineri, 22 noiembrie, a fost de 101 milioane lei.
- In 2012, vanzarile de Black Friday au fost in valoare de aproape 50 milioane de lei
- eMag a avut anul acesta reduceri de 10 milioane de euro la raft
- De ce se pot acorda atatea reduceri de Black Friday? In principal, pentru ca au fost taiate marjele de profit la zero, s-a negociat cu furnizorii, in functie de cantitatile de produse comandate.
- "Am avut 3 reclamatii anul acesta si s-au comparat mere cu pere, erau produse diferite. Se pot intampla greseli si ne li asumam."

Elefant.ro

- A fost triplat stocul de marfa, pentru ca Black Friday la elefant.ro tine o saptamana. In plus, sunt puse la bataie 100.000 de cadouri, produse gratuite.
- A fost un record de vanzari vineri, 22 noiembrie, pe elefant.ro, cu vanzari de peste 50.000 de produse si 300.000 de vizite pe website.

evoMag.ro

- Au fost triplate stocurile fata de anul trecut.
- "Exista un pret de lista, noi negociem niste cantitati si normal ca apare un pret mai bun de Black Friday."

Fan Courier

"Suntem mult mai pregatiti si noi. Se livreaza in 24 de ore."
- 70.000 de expeditii pe zi
- Vineri, 22 noiembrie, de Black Friday, a fost un flux de peste 90.000 de expeditii pe zi.

Unii retaileri au organizat Black Friday la 22 noiembrie, cu o saptamana mai devreme fata de termenul traditional, ultima zi de vineri a lunii noiembrie.

Ca si anul trecut, unele site-uri nu au putut fi accesate, din cauza traficului ridicat, precum cel al Domo, iar in cazul altor retaileri, precum Altex, multe stocuri disponibile online erau epuizate deja vineri dimineata. Flanco in schimb, nu a avut o campanie online, invitandu-si clientii in magazine.

Alt retailer online, evoMAG, a anuntat vineri ca pana la ora 9:00 a primit comenzi pentru aproape 9.000 de produse, astfel ca 65% din stocul alocat campaniei de reduceri era epuizat la acea ora.

De asemenea, retailerul online eMAG a vandut in primele minute ale campaniei Black Friday patru masini, respectiv doua Ford Focus, un Ford Kuga si o Dacia Logan. Magazinul are la vanzare 63 de masini, in valoare totala de un milion de euro.

Pana aproape de ora 10:00 vanzarile eMAG totalizau 44 milioane lei.

Share articol: