Concret, gigantul a angajat oameni care nu au fost anunțați unde au fost înregistrate clipurile și nici cum au fost ele obținute. Tot ce aveau de făcut era să le transcrie, au declarat persoane care au dorit să-și păstreze anonimatul de teamă să nu-și piardă locurile de muncă, precizând că ascultau conversații ale utilizatorilor rețelei de socializare, uneori cu un conținut vulgar, și că nu își explicau de ce are nevoie Facebook de transcrierea lor. 

Vezi și Facebook va schimba numele aplicațiilor Instagram și WhatsApp

Săptămâna trecută, Comisia Irlandeză pentru Protecția Datelor, cea care se ocupă de supravegherea activităților companiei în Europa, a transmis că examinează posibile încălcări ale politicilor de date din Uniune. Facebook a confirmat că a recurs la transcrierea înregistrărilor audio ale utilizatorilor săi și a transmis că nu va mai face acest lucru.

La fel ca Apple și Google, am oprit revizuirea materialelor audio reale în urmă cu mai bine de o săptămână”, au precizat reprezentanții companiei, explicând că utilizatorii afectați sunt cei care au bifat în aplicația Messenger permisiunea de a le fi transcrise comunicațiile audio.

Anterior, însă, compania a negat vehement că recurge la astfel de practici, declarație făcută inclusiv de Mark Zuckerberg în cadrul audierii din Senatul SUA, în 2018: „Vorbiți despre această teorie a conspirației conform căreia noi ascultăm ce se întâmplă prin microfonul tău și folosim acele informații pentru plasarea de publicitate. Nu facem asta”. 

Una dintre firmele alături de care Facebook lucrează pentru acest process este TaskUs Inc., o companie de outsourcing cu sediul în California și cu filiale în toată lumea, au mai precizat sursele citate. Facebook este unul dintre cei mai importanți clienți, dar angajații nu ar avea voie să spună în clar acest lucru. Numele de cod pentru gigantul social media este „Prism”. 

Facebook a transmis TaskUs încetarea acestor activități în urmă cu mai bine de o săptămână, iar acest lucru s-a și întâmplat”, au precizat reprezentanții TaskUs într-un răspuns pentru Bloomberg. 

Cu această problemă s-au confruntat mai multe companii din industria de tech, inclusiv Amazon și Apple, ajungând ținta criticilor mondiale după ce au colectat informații audio de la clienții lor și le-au transmis mai departe angajaților, pentru analiză.