Exoplaneta, numită TOI-561b, este aproape de trei ori mai mare ca Terra, dar are o densitate similară cu a planetei noastre.

TOI-561b face parte din categoria planetelor „Super Pământ”, dar aici viața ar fi imposibilă, pentru că temperatura depășește 1.700 de grade Celsius.

Noua planetă descoperită este extrem de fierbinte pentru că se află foarte aproape de steaua ei, astfel încât realizează o mișcare completă de revoluție în jumătate de zi.

Un alt detaliu foarte interesant despre această planetă este vârsta ei: TOI-561b esta una dintre cele mai vechi planete din galaxie.

Astronomii au ajuns la această concluzie pentru că steaua în jurul căreia orbitează s-a format acum aproximativ 10 miliarde de ani.

De asemenea, densitatea foarte redusă a planetei, în comparație cu dimensiunea ei uriașă este o altă dovadă că formarea ei a avut loc cu mult timp în oră, iar treptat planeta a pierdut o parte din elementele care intrau în alcătuirea ei, reducându-și astfel densitatea.

Exoplaneta se află la o distanță de aproximativ 280 de ani-lumină, iar descoperirea ei a fost prezentată în Astronomical Journal.

Existența ei demonstrează faptul că planetele telurice au început să se formeze cu foarte mult timp în urmă.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: