Descoperirea exoplanetei Proxima b i-a entuziasmat pe astronomi, care cred ca aceasta ar putea gazdui forme de viata.

Exoplaneta Proxima b se afla la aproximativ 4 ani lumina distanta de noi si este cea mai apropiata planeta similara Terrei descoperita pana acum. Astronomii cred ca este acoperita cu apa si ca are o atmosfera care poate intretine forme de viata.

Mai mult, steaua Proxima Centauri, in jurul careia orbiteaza aceasta planeta, seamana destul de mult cu Soarele nostru, desi ea face parte din categoria piticelor rosii.

Proxima Centauri este cea mai mica stea din cele trei care alcatuiesc sistemul solar Alpha Centauri. Este mai mica si mai rece ca Soarele nostru, dar este mult mai activa. O echipa de cercetatori de la Centrul de Astrofizica Harvard-Smithsonian a observat activitate magnetica regulata si pete uriase pe suprafata acestei stele.

Soarele nostru urmeaza un ciclu solar de 11 ani, in timp ce Proxima Centauri are un ciclu de activitate de numai 7 ani. Petele stelare observate sunt insa uriase, iar aceasta activitate intensa ar putea genera vanturi stelare care sa mature suprafata planetei vecine. Ele i-ar putea distruge insa atmosfera.

Proxima b se afla la o distanta ideala de steaua ei, pentru ca aici sa existe apa in stare lichida. Temperaturile la suprafata planetei variaza intre 30 de grade Celsius si -90 de grade Celsius. Planeta va fi studiata in continuare, insa informatii mai exacte nu pot fi obtinute fara imaginile oferite de un telescop spatial performant.