Terra ar putea fi vizibilă pentru civilizațiile extraterestre de pe planete din afara Sistemului nostru Solar, au descoperit cercetătorii.

Unul dintre proiectele majore ale astronomilor a fost, în ultimii ani, găsirea exoplanetelor, adică a altor lumi similare cu a noastră din afara Sistemului Solar. Atunci când acestea sunt descoperite, întrebarea cheie este referitoare la capacitatea lor de a susține dezvoltarea vieții și dacă această concluzie poate fi stabilită de la o distanță atât de mare.

Acum, specialiștii au schimbat sensul întrebării și au explorat posibilitatea ca Terra să fie vizibilă pentru alte civilizații din afara Sistemului nostru Solar. Iar concluzia a fost că da, iar planeta noastră poate fi zărită în detaliu.

În cadrul studiului, astronomii au analizat peste 1000 de stele luminoase similare cu Soarele ce ar putea avea planete precum Pământul orbitând în jurul lor, în zona propice vieții – adică nici prea aproape, nici prea departe. Toate acestea se aflau la o distanță de aproximativ 300 de ani lumină de Pământ și au fost incluse de NASA pe lista exoplanetelor.

Astfel, aceștia au descoperit că de pe cele mai multe aceste planete Pământul ar putea fi zărit și, cu tehnologia potrivită, ar putea chiar să detecteze urmele chimice ale vieții pe Terra.

„Să inversăm punctul de vedere și să ne întrebăm din ce punct ar putea alți observatori să zărească Pământul și să-l catalogheze drept o planetă de tranziție. Dacă ar fi fost cineva în spațiu care să caute asta, ar fi fost capabil să zărească semne de viață în atmosferă”, a declarat Lisa Kaltenegger, profesor de astronomie la Universitatea Cornell.

Astfel, specialiștii s-au gândit că, din moment ce noi suntem curioși referitor la orice urmă de viață de pe alte planete, nu văd de ce alte civilizații nu ar avea același interes. „Dacă noi căutăm viață inteligentă în univers, ar trebui să ne gândim că s-ar putea să ne găsească ea mai întâi și probabil ne-am dori să rămânem conectați”, a mai spus Kaltenegger.

_________________________________________________________________________________________________