Astronomii care cercetau o stea formata recent au observat ceva inedit, despre care stiau doar din simularile computerizate.

O echipa de astronomi a vazut, cu ajutorul observatorului Atacama Large Millimeter Aray,modul in care o stea se dezvolta.

Mai mult, ei remarcat cum doua planete uriase gazoase iau nastere langa ea, “hranindu-se” cu gaz provenind in urma formarii acestei stele, scrie Live Science, citat de stirileprotv.ro

Planetele atrag filamente de gaz din discul exterior al stelei spre interior, ajutand astfel steaua sa creasca in dimensiuni.

Este pentru prima data cand savantii pot sa vada acest fenomen, care fusese anticipat de simularile computerizate.

Steaua observata se numeste HD 142527 si se afla la 450 de ani lumina distanta.

Avand numai 2 milioane de ani, ea este considerata os tea tanara, are o masa de doua ori cat Soarele nostru si creste in continuare.

In jurul ei a ramas un disc de gaze si praf, din care se vor forma ulterior planetele.

Cele doua filamente de gaz, care se misca din exteriorul discului spre interior, demonstreaza ca exista cel putin 2 planete care se formeaza pe orbita acestei stele.

Prin gravitatia lor, planetele atrag filamentul de gaz spre interior. O parte din aceasta materie formeaza planetele, iar alta parte ajunge la stea, ajutand-o sa se dezvolte.

Descoperirea a fost publicata pe 2 ianuarie in revista Nature.