În luna martie, o echipă de paleontologi de la Academia Chineză de Științe a publicat în revista Nature un studiu surprinzător, în care anunțau descoperirea „celui mai mic dinozaur din lume”.

Noua specie primise chiar și un nume - Oculudentavis khaungraae, iar identificarea a fost realizată prin analizarea unui fragment dintr-un exemplar, descoperit conservat într-o bucată de chihlimbar.

Dinozaurul, care trăise în urmă cu 99 de milioane de ani, avea dimensiuni similare unei păsări colibri, susțineau cercetătorii.

Acum însă, ei retrag studiul care le-a adus faimă și recunosc că au făcut o gafă uriașă: în bucata de chihlimbar nu era un dinozaur, ci o șopârlă.

La scurt timp după publicarea studiului în revista Nature, alți paleontologii au contestat descoperirea colegilor chinezi.

Ei precizează că au mai fost găsite fosile similare cu exemplarul din Myanmar, dar care au fost identificate drept șopârle, nu dinozauri.

Confruntați cu dovezile prezentate de colegii lor, paleontologii chinezi au recunoscut oficial că au greșit și au retras studiul publicat în Nature.

Totuși, exemplarul controversat merită să fie studiat în continuare, deoarece are trăsături mai neobișnuite: ochi foarte mari și cioc prevăzut cu dinți.

Următește emisiunile tale preferate, pe ProTv Plus!