Oamenii de la NASA au noi date obtinute de telescopul Chandra. Descoperirea aduce informatii uimitoare despre Univers

NASA a facut publica o imagine spectaculoasa care infatiseaza galaxia noastra, Calea Lactee, inconjurata de o sfera enorma de gaz fierbinte, sfera care se extinde la sute de mii de ani lumina departare de noi.

Masa estimata a haloului este comparabila cu cea a tuturor stelelor din galaxia noastra, spun cercetatorii. Acestia au folosit date culese de telescopul spatial Chandra, care functioneaza cu ajutorul razelor X, pentru a estima dimensiunile bulei de gaz fierbinte care ne inconjoara.

Fotografia data publicitatii de NASA este realizata de un artist cu scopul de a ne ajuta sa ne cream o idee in privita dimensiunilor haloului.

Daca marimea si masa haloului se confirma, aceste numere ar putea explica si problema "barionului lipsa", barionul fiind o particula elementara grea, cu masa de repaus egala sau mai mare decat cea a nucleonului.

Barionii sunt particule, precum protonii si neutronii, care alcatuiesc 99,9% din masa atomilor descoperiti in Cosmos. Masuratorile facute pe halourile de gaz indepartate indica faptul ca materia barionica prezenta cand Universul avea doar cateva miliarde de ani reprezinta o sesime din masa si densitatea materiei negre.

Oamenii de stiinta spun ca masa gazului este echivalenta cel putin cu masa a 10 miliarde de sori, poate chiar 60 de miliarde.

"Munca noastra arata ca, pentru valori rezonabile ale parametrilor si cu ipoteze rezonabile, observatiile telescopului Chandra implica un rezervor imens de gaz fierbinte in jurul Caii Lactee", a declarat unul dintre autorii studiului, Smita Mathur, de la Ohio State University, pentru DailyMail.