Teoria traditionala conform careia omul a devenit biped in urma schimbarilor climaterice a fost demontata de cercetatorii de la University of York.

Cautarea de adapost in pesteri sau in vagauni sapate in munte i-a facut pe oamenii primitivi sa devina bipezi. Schimbarea s-ar fi petrecut in estul si sudul Africii, zone "sefuite" de vulcani si ciocnirea placilor tectonice in Pliocen.

Conform cercetatorilor de la University of York, omul a fost nevoit sa mearga in doua picioare din cauza terenului accidentat care ii forta sa se catere si sa-si tina echilibrul folosindu-se de maini. Modificarea scheletului pentru o mai buna deplasare bipeda s-a intamplat dupa ce omul a ajuns in spatii plane si a fost nevoit sa fuga de animale sau inamici si dupa animale in cautarea hranei.

Cercetarea initiala arata ca oamenii au devenit bipezi din cauza schimbarilor climaterice, disparitia marilor intinderi de vegetatie de dupa Era Glariciara obligandu-i sa se deplaseze biped. Noul studiu a fost publicat in revista de stiinta Antiquity, doctorul Isabelle Winder de la Department of Archaeology de la University of York fiind unul dintre semnatari.