Cercetătorii NASA au analizat conținutul jeturilor de apă aruncate în spațiu de pe satelitul Enceladus.

Apa din acest ocean care se află sub crusta de gheață care acoperă suprafața satelitului conține compuși organici necesari vieții, anunță Agenția Spațială Americană.

Acești compuși joacă un rol esențial în producerea de amino-acizi, care sunt molecule complexe ce stau la baza formării proteinelor.

Este prima dată când oamenii de știință au reușit să descopere în apa de pe Enceladus compuși organici, deși bănuiau de mult timp existența lor.

În adâncul oceanului, acești compuși sunt supuși la diferite reacții chimice, care determină formarea de amino-acizi, scrie Science Alert.

Enceladus este unul dintre sateliții panetei Saturn. Jeturi de apă și gheață sunt aruncate regulat în spațiu, prin crăpături care apar în crusta groasă de gheață de la suprafață.

Aceste jeturi au putut fi analizate cu ajutrul sondei Cassini, care s-a aflat pe orbită. Unii compușii organici identificați de cercetătorii NASA conțin nitrogen și oxigen. Aceste două gaze stau la baza atmosferei terestre.

Experții cred că pe Enceladus poate exista viață chiar și fără lumină de la Soare. Și pe Pământ au apărut forme de viață în adâncul oceanelor, unde apa sărată s-a amestecat cu magma ieșită prin crăpăturile de pe fundul mării.

Această interacțiune duce la formarea de izvoare hidrotermale, unde apa atinge peste 350 de grade Celsius. Aici, sub acțiunea căldurii, prin reacții chimice compușii organici sunt transformați în amino-acizi.

Specialiștii de la NASA cred că un proces similar ar putea avea loc și în adâncurile oceanului de pe Enceladus.