Cercetătorii de la Large Hadron Collider din cadrul CERN anunță o nouă reușită importantă.

O echipă de fizicieni ai Universității din Manchester a descoperit un nou tip de particulă exotică, folosind datele furnizate de CERN în perioada 2009-2018.

Astfel, ei au descoperit un nou tip de particulă format din patru quarcuri, adică un tetraquark.

Un quark este o particulă elementară din compoziția materiei. Quarcurile se combină de obicei câte două sau câte trei, pentru a forma hadroni (protoni și neutroni), însă la acceleratorul de particule Large Hadron Collider de la CERN au fost observate și particule formate din 4 sau chiar 5 quarcuri.

Premiera anunțată de cercetători constă însă în faptul că noul tetraquark descoperit acum este alcătuit din patru quarcuri grele, 2 quarcuri și 2 antiquarcuri.

Alte tipuri de tetraquarcuri observate anterior la CERN conțineau cel mult 3 quarcuri grele, combinate cu alte tipuri de quarcuri.

De aceea, noul tip de tetraquark a fost inclus într-o nouă clasă de particule exotice, iar fizicienii speră să poată observa pe viitor mai multe de acest fel.

Identificarea acestui noi tip special de particulă îi va ajuta pe fizicieni să înțeleagă mai bine cum se unesc între ele quarcurile, pentru a forma toată materia care există în Univers.

________________________________________________________________________________________________