Proxima Centauri este cea mai apropiată stea de sistemul nostru solar, aflându-se la o distanță de numai 4,2 ani-lumină de noi.

Până acum, astronomii credeau că există o singură planetă care orbitează Proxima Centauri. Micuța planetă, similară ca dimensiune cu Terra, se numește Proxima b și a fost descoperită în anul 2016.

Acum însă, cercetătorii de la Universitatea din Hertfordshire anunță că au mai descoperit o planetă pe orbită - Proxima c.

Aceasta este mai mare, având aproximativ jumătate din dimensiunea planetei Neptun și se află la o distanță destul de mare de steaua ei: are nevoie de 5,2 ani pentru a face o mișcare de revoluție completă.

Planeta a putut fi identificată datorită unei slabe scăderi în luminozitatea stelei Proxima Centauri, însă deocamdată astronomii nu sunt absolut siguri de existența ei. Planeta trebuie să fie confirmată prin mai multe studii și calcule ulterioare.

Sistemul solar Alpha Centauri, din care face parte și Proxima Centauri, este cel mai apropiat de noi și extrem de interesant, pentru că este vorba de un sistem solar triplu - format din 3 stele, care orbitează una în jurul celorlalte:

• Alpha Centauri A (numită și Rigil Kentaurus) - este o stea asemănătoare cu Soarele nostru, aflată foarte aproape de Alpha Centauri B, cu care formează un sistem solar binar.
  • Alpha Centauri B (numită și Toliman) - este de asemenea o stea asemănătoare cu Soarele, dar puțin mai mică decât Centauri A.
  • Alpha Centauri C (numită și Proxima Centauri) - este o stea mult mai mică și mai rece decât Soarele, fiind numită pitică roșie.

Fiind mai puțin luminoasă, Proxima Centauri nu poate fi observată pe cer cu ochiul liber. Aceasta este cea mai apropiată stea de Soare, fiind la o distanță mai mică de noi decât este sistemul binar Alpha Centauri AB.

Sursa foto: Daily Mail