Experimentul incredibil prin care oamenii de stiinta au creat o noua stare a materiei! Fizicienilor nu le surade insa ideea unor arme laser.

Cercetatorii de la institutul MIT si Harvard arunca bomba. Au descoperit cum sa fabrice sabiile laser din Star Wars! Pare gluma, dar experimentul incredibil e cat se poate de adevarat. Pe scurt, oamenii de stiinta au descoperit cum pot uni fotonii intr-o noua stare a materiei.

Noua stare a materiei semana cu ce vedem in Star Wars"

Noua molecula formata nu seamana cu nimic din ce am vazut pana acum si se comporta la fel ca sabiile folosite de cavalerii Jedi sau dusmanii lor din celebrele filme create de George Lucas. Pana acum, aceasta noua stare a fotonilor fusese analizata doar in teorie, niciodata experimental.

Insa cercetatorii americani au reusit sa creeze un mediu in care fotonii se grupeaza, pompand atomi intr-o incinta vidata, racita la extrem. Acest lucru devine posibil datorita efectului Rydberg, care impiedica fotonii sa interactiunele si cu atomii din apropiere. “N-ar fi corect sa comparam acest fenomen cu sabiile laser, dar interactiunea fotonilor si ceea ce se intampla in aceste molecule sunt similare cu ce vedem in filme”, explica fizicianul Mikhail Lukin, in revista Nature.

Cu toate astea, e putin probabil sa vedem in curand astfel de arme. Mai degraba, vom vedea aceasta descoperire folosita in domeniul computerelor cuantice, unde cercetatorii spera sa dezvolte circuite complexe.

SURSA FOTO: Lucasfilm