Pe 21 martie, roca spațială va trece foarte aproape de planeta noastră, iar experții de la NASA o vor monitoriza în continuare.

Chiar dacă anul acesta nu există un risc de impact, asteroidul se va întoarce după un timp și atunci pericolul unei coliziuni va fi mai mare.

Asteroidul numit 231937 (2001 FO32) este considerat „potențial periculos” pentru că traiectoria sa viitoare l-ar putea aduce din ce în ce mai aproape de Pământ. De asemenea, este foarte mare, având aproximativ 1,7 km în diametru.

De altfel, dimensiunea lui foarte mare va primite amatorilor de astronomie să-l poată observa cu ajutorul unui telescop.

Cei interesați să-l vadă trebuie să se uite pe cer imediat după apusul soarelui, pe 21 martie, deasupra liniei orizontului, spre sud.

Asteroidul a fost descoperit în martie 2001, iar de atunci este monitorizat cu atenție de NASA și US Air Force, fiind considerat un potențial pericol.

În prezent, potrivit datelor colectate de oamenii de știință, nu a fost descoperit un asteroid care să constituie un pericol iminent pentru noi.

Unul singur dintre cei monitorizați are un risc de impact de 0.2% în anul 2185. Prin urmare, este timp suficient pentru ca specialiștii să descopere soluții prin care să devieze traiectoria asteroizilor sau să-i distrugă înainte de a ne lovi.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: