Cu sute de milioane de ani în urmă a existat un continent pierdut acum, care s-a desprins din supercontinentul Gondwana.

Acest continent, numit de geologi Adria ce Mare, se afla sub regiunea unde este sudul Europei, iar cercetătorii au reușit să afle multe informații despre el.

Cu 240 de milioane de ani în urmă, din supercontinentul Gondwana (care cuprindea Africa, Australia, Antarctica și America de Sud) s-a desprins un continent - Adria cea Mare.

Bucata de pământ era uriașă, se întindea de la Alpi până pe teritoriul actualului Iran, însă mare parte era sub apă. Asta înseamnă că acest continent avea de fapt aspectul unui arhipelag, cu multe insule.

Informația vine de la Douwe van Hinsbergen, expert în paleogeografie la Universitatea din Utrecht, care a realizat un studiu despre acest continent.

În cadrul acestui studiu, care s-a întins pe aproximativ 10 ani, geologii au analizat roci prelevate din 30 de țări diferite. Astfel, ei au aflat multe detalii despre continentul dispărut, care făcea parte din placa tectonică africană, însă nu și din continental african, cele două regiuni fiind separate de un ocean.

Cu aproximativ 100 de milioane de ani în urmă, Adrica cea Mare s-a ciocnit cu Europa și a început să se scufunde sub ea. Însă o parte din rocile vechiului continent erau mai ușoare și nu s-au scufundat în mantaua planetei, ci au rămas la suprafață și au dat naștere unor lanțuri muntoase, cum sunt Alpii, scrie Live Science.