Astronomii au descoperit în apropierea Terrei, la doar 11 ani lumină, două corpuri cerești care i-au uimit cu proprietățile lor.

Este vorba despre două exoplanete aproape identice cu Terra ce, similar cu Pământul, orbitează o stea furnizoare de lumină și căldură, la o distanță extrem de mică de planeta noastră, arată un studiu publicat în revista Science.

Potrivit unui raport CNN, steaua, Gliese 887 este o pitică roșie de dimensiuni mici, cu o masă egală cu jumătate din cea a Soarelui. Datorită proximității sale, însă, este cea mai strălucitoare pitică roșie de pe cer și una dintre cele mai apropiate față de steaua din centrul galaxiei noastre.

Raportul citat arată că un grup de astronomi care lucrau la proiectul Red Dots au observat steaua cu ajutorul European Southern Observatory din Chile timp de trei luni. Astfel, spectrograful HARPS (High Accuracy Radial velocity Planet Searcher), a detectat două planete care gravitează în jurul lui Gliese 887.

Metodele folosite le-au permis oamenilor de știință să măsoare oscilațiile stelei, cauzate de forța gravitațională a planetelor. Autorii studiului susțin că semnalele regulate corespund orbitelor de 9.3 și 21.8 zile, indicând existența a două super-Terra, denumite Gliese 887b și Gliese 887c.

Ambele sunt mai mari decât Pământul și se mișcă mai repede chiar și decât Mercur. Din moment ce steaua Gliese 887 nu este la fel de activă precum Soarele nostrum, noile planete ar putea să aibă atmosfere mai dense decât Terra și ar putea găzdui forme de viață.

„Steaua-gazdă Gliese 887 este cea mai bună dintre cele aflate în proximitatea Soarelui pentru a înțelege dacă exoplanetele care gravitează în jurul său au atmosferă și dacă adăpostesc forme de viață, deoarece este o stea foarte strălucitoare și liniștită”, a concluzionat Sandra Jeffers, astrofizician la Universitatea Göttingen din Germania.

_________________________________________________________________________________________________