Cercetătorii au descoperit mai multe micoorganisme periculoase în gheața pe care au colectat-o dintr-un ghețar de pe platoul tibetan.

În cele două bucăți de gheață analizate, biologii au descoperit 33 de specii de virus, dintre care 28 sunt specii necunoscute până acum. Aceste microorganisme au fost închise în gheață în urmă cu aproximativ 15.000 de ani.
Prin topirea accelerată a ghețarilor, în urma încălzirii globale, ele vor fi eliberate în atmosferă și trezite la viață.

Pericolul este foarte mare, pentru că oamenii nu au imunitate împotriva lor, iar unele specii sunt necunoscute și nu știm cum să ne protejăm.

Desigur, nu toate aceste microorganisme sunt letale: unele specii nu ne pot face rău, dar altele ar putea declanșa epidemii fără precedent.

Un incident de acest fel a avut loc deja: în 2016, o epidemie de antrax a fost înregistrată în Siberia, în urma topirii permafrostului care adăpostea acest agent patogen.

Mostrele de gheață analizate acum au fost extrase de la o adâncime de 50 metri, din ghețarul de pe platoul tibetan. Studiul este realizat de cercetători din China și SUA.