Potrivit unor interpretari ale calendarului Mayas, sfarsitul lumii va veni in timpul solstitiului de iarna (21 decembrie) 2012. Iar antreprenorii care sustin ca trebuie ca omenirea sa lupte pentru supravietuire au inceput deja sa se pregateasca pentru ziua cea mare. Afacerile tematice sunt in plina expansiune in America, scrie Time.

Daca te asteptai ca isteria cu sfarsiul lumii care urma sa aiba loc pe 21 mai anul acesta sa ia sfarsit odata cu depasirea momentului, te-ai inselat. Desi amatorii de senzational s-au desumflat dupa ce lumea nu s-a sfarsit pe 21 mai, exista suficienti oameni care sa le ia locul si sa tina subiectul pe tapet.   Actuala teorie apocaliptica despre sfaristul lumii in 2012 este fie ca pamantul se va ciocni cu o gaura neagra, fie de o alta planeta, cert este ca lumea pe care o stim acum nu va mai fi la fel.   Ceea ce stim cu siguranta este faptul ca oamenii fac bani din aceasta idee. In Arizona, de exemplu, antreprenorii s-au pus pe treaba de ceva vreme.   Lectie de marketing cu „profetul” Harold Camping. Cum a castigat pastorul american peste 100 mil. $ "prezicand" Apocalipsa   Astfel, site-ul 2012supplies.com, de pe care se pot cumpara masti de gaze, mancare deshidratata, conserve si tot felul de produse „necesare” in caz de apocalipsa, a fost lansat de un barbat din Mesa, Arizona.   Altii au facut bloguri sau scriu carti despre cum isi imagineaza ca se vor intampla lucrurile in 2012 si lanseaza tot felul de teorii despre supravieturire in caz de dezastru.   De ce sunt dispusi oamenii sa creada asemenea teorii si sa cheltuiaca timp, efort si bani pentru a se pregati pentru ceva ce o minte rationala stie ca este putin probabil sa se intample?   “Chiar daca multi stiu ca nu va veni apocalipsa in 2012, sa fie pregatiti le ofera un confort psihologic”, spune profesorul de psihologie James Ward. Dupa criza globala, Roubini prezice revolta mondiala. Cum vede “Dr. Doom” viitorul lumii VIDEO   Ceea ce descopera antreprenorii pusi sa faca bani din venirea sfarsitului lumii este faptul ca oamenii vor sa fie pregatiti pentru catastrofe. Comenzile pentru provizii de apa si de produse semi-preparate au explodat in America, dupa cutremurul si tsunami-ul din aceasta primavara din Japonia, ca o reactie psihologica fireasca de teama in fata dezastrelor naturale.   Vanzatorii au realizat atunci ca din teama oamenilor de catastrofe naturale sau economice se pot face bani frumosi. Astfel , vanzarile la obiectele specifice care sa te ajute sa supravietuiesti in caz de calamitati naturale au crescut brusc, sporind profiturile oamenilor de afaceri.   Si, spre deosebire de apocalipse, dezastrele naturale nu vin la o anumita data, insotite de teorii bizare, ceea ce este foarte bine pentru afaceri. Catastrofele naturale se pot intampla in orice moment, fara niciun fel de explicatii anterioare si, multumita antreprenorilor, oamenii pot cumpara produse care sa-i ajute sa supravietuiasca, oricand doresc.  

Share articol: