În 2005, o epidemie a lovit lumea virtuală a World of Warcraft, „ucigând” mii de jucători de pe mai multe servere. Cei care sunt familiari cu jocul știu că fac referire la evenimentul numit Corrupted Blood. Oamenii de știință care se jucau atunci s-au folosit de acest eveniment și au scris o lucrare de cercetare, iar acum documentul este folosit pentru a salva vieți omenești în timpul pandemiei COVID-19.

„Pentru mine, a fost un moment important să înțelegem comportamentele oamenilor, când și cum reacționează oamenii la situațiile de urgență de sănătate publică, modul în care aceste reacții modelează mersul lucrurilor. Adesea, vedem epidemiile întâmplându-se de la sine. O epidemie este un virus care se răspândește între oameni și modul în care oamenii interacționează și se comportă sunt lucruri foarte importante. Și, de asemenea, că aceste lucruri sunt foarte haotice. Nu puteți prezice cu adevărat că toți vor rămâne în carantină”, a spus Dr. Lofgren, unul dintre autorii lucrării.

Epidemia din World of Warcraft a avut loc din cauza unei greșeli din codul jocului. Într-un raid, bossul Zul'Gurub avea o mecanică prin care trebuia să absoarbă sângele jucătorilor. Pentru a-l înfrânge, aceștia erau nevoiți să-și contamineze propriul sânge, astfel că bossul putea să bea sângele infectat. Și animalele vânătorilor erau infectate, însă atunci când reapăreau în orașe (nu erau în raid) infecția ar fi trebuit să dispară, dar nu s-a întâmplat așa din cauza unei erori de cod.

Drept urmare, orașe aglomerate ca Ironforge au fost supuse unei epidemii și personajele jucătorilor mureau pe capete, infectându-se unul pe celălalt.