Pokémon Tower Battle este disponibil în toată lumea, iar ca mecanism de joc implică doi utilizatori care concurează unul împotriva altuia. Jocul e un fel de Tetris cu Pokémoni și fiecare dintre cei doi jucători trebuie să construiască un turn. Dacă oricare dintre cei doi dărâmă construcția sau un Pokémon iese în afara platformei, acesta pierde.

Prin comparație, Pokémon Medallion Battle, pare ceva mai complex, dar este disponibil în acest moment doar în Filipine. Acesta este un joc în care colecționezi virtual Pokémoni, sub formă de medalioane. În fiecare lună este lansat unul nou, așa că scopul este acela de a-i aduna pe toți în Pokédex-ul propriu.

Ambele titluri au fost realizate utilizând platforma Facebook Instant Games și promovarea lor face parte din strategia companiei de a atrage și mai mulți gameri. Tot în 2019, Facebook a lansat și un gaming pad dedicat, iar reprezentanții susțin că peste 700 de milioane dintre utilizatori se joacă acum prin intermediul rețelei de socializare. De altfel, gigantul a achiziționat recent și compania spaniolă de cloud gaming PlayGiga.

Într-un comunicat de presă citat de The Verge, CEO-ul Pokémon Company, Tsunekazu Ishihara, a salutat lansarea noilor titluri: „Promovarea acestor jocuri prin intermediul Facebook le va permite oamenilor din întreaga lume să experimenteze fenomenul Pokémon în formă digitală, iar noi suntem încântați să colaborăm cu Facebook Gaming pentru a permite și altor categorii de public să se bucure online de titlurile Pokémon”.