Așa cum arată un studiu realizat în anul 2014 de către Anxiety and Depression Association in America, 3% dintre copiii americani aflați cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani, 8% dintre tineri și aproximativ 2,8 milioane de adolescenți cu vârste între 12 și 17 ani au avut cel puțin un incident strâns legat de depresie.

Ceea ce este și mai îngrijorător e faptul că 80% dintre copiii care suferă de anxietate și 60% dintre cei care suferă de depresie nu primesc tratament.

Cum smart TV-ul, tableta, smartphone-ul și consola reprezintă câteva dintre principalele activități ale tinerilor în prezent, cercetătorii de la Université de Montréal au încercat să identifice care dintre acestea sunt mai probabile să stea la baza episoadelor de depresie printre tineri.

Studiul, realizat de Patricia Conrod pe 3821 de tineri de clasa a VII-a, a scos la lumină informații surprinzătoare despre jocurile video.

Potrivit acesteia, jocurile video nu au nicio contribuție la episoadele de depresie printre tineri, iar acest lucru se datorează faptului că tinerii nu reprezintă o categorie specială în jocuri, acolo unde toți jucătorii sunt la fel.

În schimb, celelalte medii fac diferența între tineri și adulți, pot segmenta mult mai mult publicul și pot transmite mesaje direct către o categorie anume, influențând starea de spirit.