Atat Google cat si Apple sunt in vizorul autoritatilor europene pentru protectia consumatorului. Ultima modificare vizeaza modul in care sunt catalogate jocurile si aplicatiile Freemium disponibile pe platforma Android. Astfel, jocurile care iti cer bani pentru a accesa credite sau alte avantaje, sau pentru a putea termina mai usor, nu vor mai fi catalogate drept gratuite.

Problemele au inceput sa apara inca de cand rivalii de la Apple au implementat posibilitatea de a cumpara cu bani reali avantaje in joc sau in aplicatii (in-app purchases). Ideea era complet noua si a generat un val de plangeri din partea parintilor carora copiii le golisera conturile pentru diverse bonusuri in jocurile preferate.

Tocmai de aceea, autoritatile au considerat ca eticheta “gratuit” pusa aplicatiilor Freemium este complet inselatoare si au cerut celor doua companii sa modifice modul de catalogare. Cel mai probabil, Google va fi nevoit sa aranjeze altfel aceste jocuri in Play Store. In schimb, cei de la Apple, care s-au confruntat si cu cateva procese, se apara spunand ca au implementat bine controlul parental si actualul sistem da rezultate. Pentru Google insa, cea mai simpla solutie ar fi sa inlocuiasca termenul “gratuit” cu un altul.