Durata apelurilor de telefonie fixa a scazut in primul semestru, dar numarul abonatilor a crescut

Conform datelor raportate de cei 51 de furnizori activi pe piata cu amanuntul pentru prima jumatate a anului 2011, traficul si durata medie a unui apel au scazut, dar au crescut numarul de linii de acces, numarul de abonati si rata de penetrare a telefoniei fixe.

Numarul de linii de acces a crescut in primele sase luni ale anului 2011 cu 4,1%, ajungand la 4,89 milioane. In ceea ce priveste numarul de abonati, prima jumatate a anului 2011 a fost marcata de o crestere de 3,6%, dupa trei semestre consecutive de scadere numarul total al abonatilor depasind din nou pragul de 4 milioane. O linie de acces este asa numitul „post telefonic”, in timp ce un abonat este persoana fizica sau juridica ce a incheiat un contract cu furnizorul de servicii. Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numarul sau de telefon.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculata ca raport intre numarul total de linii de acces si numarul de locuitori ai Romaniei) a ajuns la 22,8%, in timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodarii (calculata ca raport intre numarul de linii de acces furnizate persoanelor fizice si numarul de gospodarii din Romania) a crescut la 52,2%.

Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixa, 3,82 milioane sunt instalate abonatilor persoane fizice (in crestere cu 3,4% fata de cea de a doua jumatate a anului 2010), in timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonati persoane juridice (in plus cu 6,8% fata de semestrul II 2010).

In acelasi timp, volumul de trafic realizat de catre utilizatorii finali prin intermediul retelelor publice fixe de telefonie a inregistrat o scadere de 6,7%, ajungand la 3,2 miliarde minute. Astfel, traficul de voce in retelele fixe proprii a inregistrat o scadere de 6,8% (pana la aprox.1,9 miliarde de minute), traficul catre alte retele fixe a scazut cu 7,7% (pana la 575 milioane de minute), in timp ce traficul de voce catre retelele mobile a scazut cu 1,1% (pana la 562 milioane de minute).

Traficul de voce catre retelele internationale a inregistrat o crestere de 6,3% pana la 192 de milioane de minute. Volumul total de trafic de voce in retelele publice a fost realizat in proportie de 72% de catre persoane fizice si in proportie de 28% de persoane juridice. In ceea ce priveste evolutia volumului total de trafic de voce in functie de modalitatea de furnizare a serviciilor, 3,1 miliarde de minute au reprezentat trafic originat prin intermediul retelelor proprii (in scadere cu 7% fata de cea de a doua jumatate a anului 2010) in timp ce 64 de milioane de minute au reprezentat trafic originat prin intermediul retelelor publice fixe ale altor persoane (de exemplu, prin procedura de selectare/preselectare a operatorului) – in crestere cu 14,7% fata de semestrul II 2010.

In medie, un roman a vorbit cate 3 minute si 2 secunde la fiecare apel initiat in primul semestru din 2011, inregistrandu-se o scadere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul fix fata de cea de a doua jumatate a anului 2010. Durata medie a unui apel originat prin intermediul retelelor proprii ale furnizorilor de telefonie fixa a inregistrat o crestere de 2,8%, ajungand la 3 minute si 15 secunde, in timp ce durata medie a unui apel originat prin intermediul retelelor publice fixe ale altor persoane a scazut cu 26,9% ajungand la 40 de secunde. Totodata, traficul de voce mediu lunar a scazut cu 10,4%, un roman vorbind lunar 1 ora si 50 de minute la telefonul fix, mai putin cu 13 minute fata de semestrul II al anului 2010.

Sursa: ancom

Share articol: