Grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucatori globali din online, a platit 80 de milioane de dolari, in octombrie, pentru a cumpara 70% din actiunile magazinului online romanesc eMAG, arata datele rapoartelor financiare ale companiei, facute publice de recent si informatiile publicate de presa internationala, scrie Ziarul Financiar.

Naspers a cumparat 70% din eMAG datorita cotei pe care magazinul o detine in Romania. Doi dintre actionarii vechi isi vor pastra partile detinute. Iulian Stanciu va detine 21,6%, iar Radu Apostolescu, 8,4%. Iulian Stanciu va asigura si managementul companiei in calitate de director general eMAG, in vreme ce Radu Apostolescu va ocupa pozitia de director de dezvoltare.

Ca urmare a acestei tranzactii, eMAG se va extinde si in alte tari din estul Europei, un prim pas fiind facut anul acesta prin intrarea in Bulgaria, urmand ca in scurt timp sa se demareze noi operatiuni pe alte piete mari din regiune.

Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucatori online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala, cu o cifra de afaceri de 5,3 miliarde de dolari in ultimul an financiar, fiind evaluata la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde de dolari.

In Romania, Naspers mai detine PayU Romania, platformele online autovit.ro, mercador.ro, compari.ro si este unul dintre actionarii Fashion Days.

eMAG a avut in 2011 o cifra de afaceri de 145 milioane de euro, echipa companiei numarand in prezent peste 450 de membri. Retailer-ul detine un portofoliu de peste 60.000 produse, dezvoltate de 400 de branduri internationale.