Jurnalistul James Bruce a explicat cum a reusit sa castige echivalentul a 2000 de dolari in reduceri, cupoane si produse gratuite, vanzandu-si datele online. Suma aceasta a fost adunata pe o perioada de un an.

Iata cum:

1. A vandut obiceiurile sale de cumparare 

"In fiecare saptamana cand sotia mea si cu mine despachetam cumparaturile, scanam codurile de bare folosind un dispozitiv simplu si rapid; intram apoi pe un site, urcam o fotografie a bonului si conectam scannerul", spune el. Intreaga operatiune dura 10 minute pe saptamana. Ei primeau puncte echivalente cu 3 dolari, pe care le puteau folosi pe Amazon sau pe iTunes.

Site-ul ShopAndScan.com este cel cel folosit de ei. E disponibil doar pentru britanici, insa mai exista unul, cel de la Nielsen, care opereaza la nivel global.

Aceasta operariune le-a adus 150 de dolari pe an.

2. Carduri de loialitate sau carduri oferite de magazine

Metoda aceasta se foloseste din plin si la noi. Farmaciile si hypermarketurile, de exemplu, va fac un card care va ofera reduceri intre 0,5% si 5% la cumparaturi.

3. Testare de produse

Exista companii care va ofera de exemplu creme pe care sa le testati gratuit si sa va spuneti apoi parerea. 

4. Cumparator misterios

Mai sunt firme care au nevoie de cumparatori misteriosi, acele persoane care se duc la un magazin, cumpara ceva, apoi spun cum a fost intreaga experienta.

In Marea Britanie, cumparatorii misteriosi primesc bani pe care ii pot folosi oriunde sau in interiorul magazinului, fie o masa gratuita. Daca oricum ai un drum prin magazinele respective, poti imbina utilul cu un mic bonus financiar.

Un site care iti permite asta este Gapbuster, deschis la nivelul mondial. O astfel de activitate iti ia 20 de minute.

 

Unele dintre aceste strategii functioneaza si in Romania, chiar daca beneficiile nu sunt de ordinul sutelor sau miilor de euro.