Un antreprenor de origine germana lucreaza cot la cot un roman la o idee menita sa ii ajute pe oamenii ocupati sa castige timp.

Comanzi frecvent mancare si te-ai plicsit sa pierzi timp la telefon discutand cu reprezentantii restaurantelor? GloriaFood iti ofera solutia: acum poti plasa comenzi interactive in timp real si poti economisi astfel timp si energie. Proprietarii de restaurante isi pot seta aplicatia in mai putin de 20 de minute si pot beneficia gratuit de toate functionalitatile de care au nevoie pentru a tine legatura cu clientii care comanda in mod frecvent.

In spatele aplicatiei sunt doi antreprenori cu o experienta bogata in industrie. Oliver Auerbach, de origine germana, si-a inceput cariera in IT in urma cu 15 ani analizand virusi de calculator la Avira, binecunoscutul antivirus gratuit cu peste 100 de milioane de utilizatori in lumea intreaga. Atunci cand a inceput sa faca management de proiecte, a realizat care este adevaratul potential al tehnologiilor web si a decis sa se implice activ in dezvoltarea platformei de vanzare si distributie online a produsului Avira. I s-a alaturat Mihai Anghel (Business Manager si Co-Fondator), pasionat de startup-uri, care s-a ocupat inainte de dezvoltarea de produse noi in industria IT pentru companii mari la nivel international.

Ideea pentru acest serviciu i-a venit lui Oliver. In ultimii 10 ani, datorita specificului pozitiei sale (se ocupa de managementul proiecte pentru cunoscutul producator de solutii de securitate Avira), acesta a petrecut mult timp ca delegat in diferite locatii unde companie avea operatiuni, inclusiv la Bucuresti. 

“De multe ori veneam obosit acasa si era mai convenabil sa comand ceva de mancare decat sa gatesc sau sa ies in oras. Incercand sa evit telefonul dupa o zi de sedinte si de multe ori necunoscand limba locala, cautam sa comand online. Asa am avut ocazia sa realizez ca in zeci de orase din lumea intreaga experienta de comanda online nu ofera interactivitate, e greoaie, adeseori confuza atat pentru client, cat si pentru restaurant”, povesteste Oliver.

Au pornit la drum folosind resursele financiare pe care le aveau la dispozitie, insa astazi sunt in cautarea unui partener – un investitor strategic care sa ii ajute sa scaleze si care este interesat sa ii sustina in eforturile lor de a dezvolta o retea cu mii de restaurante partenere. In acest moment, platforma se adreseaza restaurantelor cu o singura locatie din Statele Unite, afaceri de familie, insa acest lucru nu inseamna ca nu vom putea accesa solutia si la nivel local.

“GloriaFood este folosita si de restaurante cu profil similar in Anglia, Canada, Olanda, Emirate, India, Australia si chiar Romania. Ca dimensiuni ale pietei vorbim de sute de mii de restaurante care isi pot creste volumul vanzarilor online pentru pick-up, livrari, si in curand rezervari online, folosind aplicatia noastra”, povestec cei doi antreprenori.

In ceea ce priveste planurile pe termen scurt, fondatorii GloriaFood si-au propus ca pana la finalul acestui an sa formeze o baza de restaurante platitoare pentru serviciile premium si in acelasi timp, sa aduca pe platforma alte cateva mii de restaurante care utilizeaza serviciile gratuite.

In acest moment, modelul de business al platformei este freemium (free+premium), in care acorda acces gratuit restaurantelor la tot ceea ce au nevoie pentru a prelua comenzile online, fiind taxate doar locatiile care doresc sa proceseze si plati online. 

“Chiar si in cazul restaurantelor platitoare, vorbim de o redirectionare a unor bugete existente investite oricum in vanzari si marketing, nu de suplimentarea cheltuielilor acestora cu un alt tip de costuri”, explica Oliver si Mihai.

In acest moment, concurenta GloriaFood este reprezentata de cateva alte solutii similare din punct de vedere al abordarii, cel putin in Statele Unite, insa acestea au un cost de implementare mult prea mare. In plus, nu ofera avantajele tehnologice de comanda interactiva in timp real pe care mizeaza solutia oferita de cei doi.

“Cel mai des restaurantele de profil au la dispozitie o propunere substituent venita de la portalurile care listeaza multe restaurante intr-o singura aplicatie mobila sau pagina web, de exemplu GrubHub, JustEat, FoodPanda, si altele. Alternativa propusa de astfel de portaluri este ca restaurantul sa plateasca 10-20% comision pe orice comanda procesata online, insa cu un astfel de adaos, restaurantele se vad nevoite sa mareasca practic preturile online, ceea ce are efect de boomerang asupra vanzarilor prin acest canal. Noi nu vedem un viitor pentru acest model de a face comenzi online si de aceea am ales modelul „freemium”, cu multe restaurante care folosesc sistemul gratuit si o baza mai mica care platesc o suma fixa pentru a adauga valoare peste comenzile online”, completeaza Mihai.

GloriaFood s-a numarat printre echipele finaliste ale How to Web Startup Spotlight, competitie si program de mentorat adresat celor mai bune startup-uri din Europa Centrala si de Est, si a facut parte din programul de pre-accelerare How to Web MVP Academy. Asa au invatat cum sa isi prezinte afacerea investitorilor si partenerilor, unde pot gasi partenerul ideal, dar si care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurga pentru a ajunge acolo.

Avand in spate atat experienta joburilor in cadrul unor companii mari, cat si derularea unor proiecte individuale, cei doi antreprenori au cateva concluzii pe care le recomanda si celorlalti tineri care se gandesc sa porneasca o afacere pe cont propriu. “Fiti sinceri cu voi insiva, nu mascati dorinta de a evada din cotidian intr-un plan de startup si discutati despre si daca intr-adevar asta va doriti sa faceti. Pregatiti-va pentru un drum lung si dificil, transformati-va ideea intr-o afacere luand in considerare potentialul pietei pe care o adresati. Fiti deschisi in orice moment la schimbare si posibile compromisuri fata de planurile initiale dar nu renuntati la esenta care va defineste”, spune ei.

In aceasta toamna startup-urile in tehnologie din regiune au o noua oportunitate la dispozitie: participarea la How to Web Startup Spotlight, competitie si program de mentorat adresat celor mai performante 32 de echipe, cu premii in valoare totala de 20.000 USD. Antreprenorii care dezvolta produse inovative in domeniul tehnologiei pot aplica pentru participarea in program completand formularul de inscriere disponibil online la http://startupspotlight.co

Share articol: