Tehnologia te ajuta sa faci ordine in garderoba.

Hainele sunt o parte din identitatea oricarei femei, o modalitate unica prin care acestea isi creeaza propriul stil si isi exprima personalitatea. Iar majoritatea femeilor sunt conectate emotional cu propria garderoba si, nu de putine ori, se afla in situatia in care au un sifonier plin de haine, dar nimic de purtat. Swapr, o aplicatie mobila usor de folosit, isi propune sa rezolve aceasta problema, ajutand utilizatoarele sa faca schimb de articole vestimentare in functie de locatia acestora si stilul lor vestimentar.

Ideea produsului ii apartine Andreei Mihaescu, astazi Co-Fondator si CEO al startup-ului, care a realizat ca are in sifonier multe haine pe care nu le mai poarta, dar pe care nu vrea sa le arunce. A descoperit initial evenimentele de schimb de haine, insa a realizat ca exista numeroase constrangeri legate de data, ora si locul in care au loc aceste evenimente.

Avand deja experienta in domeniul marketing-ului pentru aplicatiile mobile, Andreea s-a hotarit sa rezolve aceasta problema dezvoltand Swapr, asa ca a format echipa si au inceput sa lucreze impreuna pentru a se asigura ca femeile vor avea o garderoba nelimitata schimband articolele pe care nu le mai poarta cu altele pe care si le doresc.

“Swapr ofera femeilor oportunitatea de a schimba articolele vestimentare care au fost o data parte din identitatea lor cu altele noi. Femeile pot astfel sa gaseasca haine interesante in garderoba altor femei si sa le aleaga pe cele pe care si le doresc. Oriunde, oricand, fara nici un fel de constrangeri”, explica Andreea.

Si totul foarte simplu. Tot ceea ce trebuie sa faca utilizatoarele este sa fotografieze articolele vestimentare pe care vor sa le schimbe si sa incarce aceste fotografii in aplicatie. Atunci cand un utilizator identifica un articol vestimentar care ii place, aplicatia trimite o notificare pentru a invita posesorul sa isi aleaga la randul sau un articol din garderoba primului. Atunci cand exista o potrivire, Swapr deschide functionalitatea de chat pentru ca utilizatorii sa poate decide unde si cand va avea loc schimbul propriu-zis.

Fondatorii startup-ului sunt trei tineri romani cu experienta. Pasionata de startup-uri, vorbit in public si noi provocari, Andreea Mihaescu, Fondator & CEO, este specialist in domeniul comunicarii si cea care a format echipa Swapr. In timpul liber, scrie fictiune si articole pe propriul blog si citeste filosofie.

Alaturi de ea din echipa face parte si Adi Constantin, Co-Fondator & CPO, care este responsabil de experienta utilizatorilor Swapr. Designer UX/UI, Adi locuieste in prezent in Shanghai unde lucreaza cu greii industriei creative. Emil Lenard este cel de al treilea Co-Fondator al Swapr. Programator iOS, Emil este absolvent al Universitatii Politehnica Bucuresti si a castigat numeroase competitii pentru startup-uri.

Swapr se adreseaza femeilor cu varste cuprinse intre 18 si 30 ani, interesate de moda si produse second hand. Piata are un potential urias, generand doar in Marea Britanie venituri de peste 700 milioane Lire anul trecut. Un alt exemplu este cel al Ungariei unde Hada, o companie de haine second hand, are operatiuni cu o cifra de afaceri de peste 32.4 milioane de Euro, in timp ce in Polonia peste 40% din populatie cumpara frecvent haine second hand.

Produsul este astazi in versiune Beta si a atras peste 3000 de utilizatori interesati care asteapta lansarea. Versiunea iOS a aplicatiei va fi in curand disponibila in App store si va putea fi descarcata de acestia.

Nu sunt singurii care au identificat aceasta oportunitate existenta pe piata. La nivel local, concureaza cu aplicatii precum Vinted si Flipster, iar mai multe astfel de produse exista la nivel international. Ii diferentiaza insa experienta pe care o ofera utilizatorilor prin geo-localizare, dar si faptul ca se concentreaza pe schimbul efectiv de haine, spre deosebire de concurentii lor. In plus, Swapr ofera utilizatorilor posibilitatea de a stabili singuri modul in care va avea loc schimbul efectiv de haine.

Au acoperit pana acum toate costurile din resurse proprii, incluzand cheltuielile de dezvoltare si cateva calatorii internationale, iar in prezent exploreaza diferite variante de a atrage finantare pentru a se putea dezvolta rapid.

Iau in considerare mai multe variante de modele de business prin care pot monetiza aplicatia si isi propun sa ruleze teste A/B dupa lansare pentru a intelege ce functioneaza cel mai bine. O alternativa ar fi sa ofere utilizatorilor care nu doresc sa astepte posibilitatea de a plati pentru a avea datele de contact ale posesorilor articolelor vestimentare de interes pentru ei. Se gandesc si sa ofere tuturor utilizatorilor posibilitatea de a efectua trei schimburi gratuite lunar, urmand sa plateasca pentru urmatoarele.

Nu in ultimul rand, se gandesc sa incheie un parteneriat cu o companie de transport si sa primeasca un comision pentru fiecare tranzactie realizata de utilizatori prin intermediul Swapr.

Cea mai mare provocare pe care o confrunta acum este sa inteleaga ce functioneaza cel mai bine pentru utilizatorii lor si sa aiba tractiune. Dupa asta, se vor concentra pe atragerea unei investitii pentru a putea sa se dezvolte rapid.

Swapr a fost una dintre echipele finaliste ale MVP Academy, program de pre-accelerare unde au invatat multe lucruri noi si au format conexiuni valoroase in industrie. Participand la MVP Academy au inteles ca toate presupunerile legate de produs pot fi invalidate imediat atunci cand urmaresti comportamentul utilizatorilor in aplicatie, dar si ca au nevoie de o poveste excelenta pentru a transforma ideea intr-un produs cu potential. Tot aici au avut ocazia sa isi prezinte produsul in fata unor personalitati remarcabile din ecosistemul startup-urilor la nivel international si au primit feedback si raspunsuri la intrebari.

Daca ar avea ocazia sa o ia din nou de la inceput cu volumul de cunostinte pe care il au astazi, exista un lucru pe care l-ar face cu siguranta diferit: nu ar mai investi atat de mult timp pentru a se gandi la cum ar trebui sa fie produsul, ci s-ar apuca de treaba. Dupa ce au petrecut mai bine de un an pentru a studia piata, au inteles ca abordarea de tip “learning by doing” este una mai potrivita pentru un startup.

Au multe planuri inainte, si cel putin la fel de multe provocari, insa isi propun sa le rezolve progresiv si sa mearga mai departe. Asteapta acum ca aplicatia sa fie aprobata in App Store, urmand ca apoi sa analizeze cu atentie comportamentul utilizatorilor, sa inteleaga care sunt lucrurile care functioneaza cel mai bine si sa aiba tractiune. Nu in ultimul rand, planuiesc sa obtina o investitie care sa le ofere libertatea financiara de a se dezvolta rapid, a-si stabili o pozitie pe piata si a se extinde pe plan international!

Share articol: