Tot mai multi romani cu varsta de peste 15 ani utilizeaza Internetul, ponderea crescand in 2012 cu 8,4% fata de anul 2010, o crestere importanta, de 11%, fiind inregistrata in randul populatiei din mediul rural, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei GfK.

"Mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala", se arata in studiul GfK.

In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 6,7% fata de 2010. Cea mai mare rata de penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.

De asemenea, procentul femeilor care utilizeaza internetul a avut un avans mai mare decat cel al barbatilor.

"In 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7,7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%", potrivit GfK.

Pe grupe de varsta, internetul este foarte agreat de tineri. Astfel, aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani.

"Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani", se spune in studiu.

Atunci cand se refera la educatie, raportul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet, scrie agentia de presa Mediafax.

"Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital", a declarat, intr-un comunicat, Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

GfK Romania a realizat un studiu despre obiceiurile de utilizare a internetului in Romania de-a lungul a doi ani - 2010 si 2012.