Potrivit analizei realizate de Lev Muchnik, Sinan Aral si Sean J. Taylor, publicata in revista Science,atunci cand cineva da LIKE sunt mari sanse ca multi dintre prietenii sai sa faca acelasi lucru.

Interesant este ca acest “efect de turma” nu apare si in cazul reactiilor negative la un mesaj, dimpotriva.

Daca un utilizator dezaproba un text si da “unlike”, multi dintre prietenii sai vor da like, scrie New York Times, citat de stirileprotv.ro

Aceasta cercetare este foarte importanta pentru companiile care sunt interesate de comportamentul consumatorilor si de atitudinea pozitiva pe care o pot crea asupra produselor sau serviciilor proprii.

Cercetatorii, care lucreaza la Universitatea New York si la Universitatea Ebraica din Ierusalim, au vrut sa afle daca un subiect care este popular pe Internet este cu adevarat pozitiv sau doar foarte dezbatut.

Ei au analizat comentariile utilizatorilor de pe un anumit site, unde au urmarit voturile si opiniile acestora.

Foarte interesant fost ca, atunci cand un utilizator avea o parere proasta despre un articol, prietenii lui aveau tendinta sa-l corecteze, ca sa dea o nota pozitiva mesajului