Un studiu realizat pe 75.000 de profiluri de Facebook arata modul in care personalitatea utilizatorului este scoasa in evidenta de statusurile pe care le scrie.

Studiul a fost realizat de savantii de la Universitatea din Pennsylvania si publicat in revista PLOS ONE.

Cercetatorii au analizat limbajul folosit de utilizatorii Facebook si au aflat astfel diferentele de personalitate dintre acestia.

Andrew Schwartz, expert in informatie, a facut apoi predictii despre profilul fiecarui utilizator analizat, scrie www.stirileprotv.ro citand Mashable.

Estimarile referitoare le sexul utilizatorului erau corecte in proportie de 92%, iar in privinta varstei, aceasta era estimata corect cu o diferenta de 3 ani in plus sau minus.

Subiectii supusi studiului au completat chestionare in care notau cu cifre anumite trasaturi ale personalitatii lor: cat sunt de extrovertiti, agreabili, constiinciosi, comunicativi sau nervosi.

Ulterior, cercetatorii se uitau la profilul lor de Facebook, sa vada limbajul folosit, care ar corespunde acestor trasaturi.

Spre exemplu, extrovertitii folosesc mai des cuvantul “petrecere”, iar cei mai stresati scriu des despre “depresie”.

Studiul a oferit si informatii neasteptate. Introvertitii discuta mai des despre desenele animate japoneze tip manga sau anime, iar personele relaxate vorbesc mult despre vacanta, sporturi sau mers la biserica. Iar persoanele mai putin comunicative folosesc frecvent abrevieri.

Martin Seligman, co-autor al studiului, spune ca datele obtinute sunt foarte importante.

“Cum se comporta o adolescenta? Dar o persoana schizofrenica? Dar un batran de 70 de ani?” se intreaba el, precizand ca Facebook poate oferi mai multe informatii in acest sens decat alte chestionare.
 

Share articol: