Economia si politica sunt subiecte care primesc mult mai multe click-uri decat stiri care contin in titlu cuvinte precum "sentimental".

Site-urile de stiri au dat de reteta succesului, ajutati de oamenii de stiinta de la University of Bristol: vremea si barfele bat orice interes pentru politica si economie. Oamenii de stiinta au cercetat, pentru un timp destul de indelungat, sectiunile "top stories" si "most popular" a site-urilor de stiri, de la BBC la New York Times, pentru a ajunge la acest rezultat.

Mai mult, Nello Cristianini, profesorul care a condus cercetarea, a adt publicitatii si un set de cuvinte care "atrag" vizitatorii, explicand, chiar, alegerea acestora. Daca pentru unul dintre cele mai cautate site-uri australiene, News.com.au, cuvintele cheie sunt "woman", "sex", girl", pentru varianta online a celebrei publicatii Forbes click-urile se aduna pe stiri care contin cuvintele "richest", "app", "best", "worst", in timp ce materialele care contin in titlu cuvintele "share", "stock", "dividend" (cuvinte care ar trebui sa fie familiare cu cititorii publicatiei economice) au o trecere mai mica.

In cercetarea care a durat 18 luni si in care au fost studiate 14 site-uri de stiri nu s-a masurat popularitatea fotografiilor cu care sunt promovate stirile. Este curios, insa, faptul ca atentia publicului este pe informatiile care reprezinta cel mai putin site-urile de stiri luate in vizor.

Share articol: