Agentia de marketing online Today’s a realizat un studiu prin care arata cele mai cautate marci de masini in mediul online, pe piata din Romania. Pe lista celor mai populare marci se regasesc BMW, Peugeot, Mercedes, Fiat, Volvo, Audi, Dacia, Ford, Opel, Skoda, Volkswagen si Toyota. Pe masura ce nivelul salarial din Romania a crescut si tinerii si-au gasit locuri de munca foarte bine remunerate, a crescut si interesul pentru marcile straine, ba chiar dintre cele premium.

Potrivit studiului realizat de Today’s, cea mai cautata marca de masina in online este Volkswagen, urmatoarele locuri din top fiind ocupate de Dacia si BMW. Mercedes are cu 50% mai putine cautari online decat Volkswagen, iar Volvo cu 25% mai putine. La polul opus, comparativ cu numarul cautarilor despre masini, interesul pentru motociclete este cu 85% mai scazut. Acest mijloc de transport nu este insa potrivit vietii de familie sau navetei zilnice pe care unii romani o fac de la periferia marilor orase spre centru. Factorul de siguranta sporita pe care il aduce o masina este, de asemenea, luat in calcul.

Revenind la automobile, alte cautari foarte populare sunt: „masini rulate” si „masini second hand”. Dintre acestea din urma, romanii se intereseaza in special de masinile second hand din Germania. Cele mai multe cautari de acest fel s-au inregistrat in Bucuresti si Timisoara, urmate de Cluj. si pentru ca masinile la mana a doua sunt populare, acestea cresc si afacerile service-urilor auto. Romanii cauta cel mai des service-uri in Bucuresti, Cluj si Timisoara.

Tot referitor la masini second hand si service-uri auto, specialistii Today’s sustin ca o investitie buna in campanii Google AdWords se poate face pe categoria pieselor auto, unde interesul este cu 32% mai mare decat pentru anvelope. Acestea din urma sunt de interes mai mult in lunile octombrie si noiembrie, cand cresc cu peste 50%. in schimb, piesele auto sunt cautate online pe tot parcursul anului, constant.