Trei tineri romani cu o vasta experienta in domeniu si studii in strainatate au finantat pana acum ideea din fonduri proprii si din bani obtinuti de la un investitor de tip angel.

Cea mai eficienta metoda de lucru pentru persoanele din industria marketing-ului afiliat este sa realizeze liste de contacte si sa mentina relatia cu acestea. Din pacate insa, le lipsesc instrumentele necesare pentru a monitoriza, analiza si optimiza rezultatele campaniilor pe care le desfasoara si care sunt punctul central al propriilor afaceri. Mai mult, nu au informatii cu privire la produsele cumparate, cei mai activi utilizatori, sau persoanele care solicita cel mai des rambursari. Trei tineri romani si-au propus sa rezolve aceasta problema si au infiintat Conversion Network, un startup care isi propune sa revolutioneze industria si sa eficientizeze intreg procesul de vanzare.

Ideea a plecat de la experienta unuia dintre membrii echipei, Lucian Rahlitchi, care a lucrat peste 7 ani in domeniu. Solutia dezvoltata, Conversion Network, ajuta afiliatii sa isi inteleaga mai bine munca si sa creeze strategii de marketing mai eficiente, folosind un panou de control integrat unde au acces la toate informatiile relevante in timp real.

“Le oferim afiliatilor informatii unice despre contactele lor pentru ca aducem impreuna bazele de date, informatiile de la furnizori si cele existente pe piata. Oferim informatii despre cumparaturi, tipul de produse preferate de fiecare utilizator si alte trasaturi comportamentale ale acestuia”, explica Sorana Pascariu, Chief Marketing Officer.

Absolventa a unui program de MBA la Kelogg School of Management in Statele Unite, Sorana Pascariu este unul dintre tinerii din spatele produsului. Are o experienta bogata in business development si a lucrat ca expert in marketing pentru Dolce Gabanna in Milano.

Lucian Rahlitchi, CTO al Conversion Network, a lucrat alaturi de Sorana la un alt startup finantat de investitori din Statele Unite. De-a lungul timpului, Lucian a dezvoltat sisteme software complexe, iar produsele sale au fost premiate la nivel international de institutii precum MIT, BMW sau CapGemini.

Echipa este coordonata de Dinu Gheorghe, Co-Fondator & CEO, antreprenor pasionat cu experienta in consultanta si finante. Dinu a vandut deja 2 startup-uri pana in prezent, si a studiat management la Warwick Business School si finante la Instituto Empresa.

Conversion Network se adreseaza unei piete cu potential la nivel global: exista astazi peste 1 milion de persoane care lucreaza activ in marketing afiliat, iar tinerii estimeaza ca produsul lor are potentialul de a ajunge la 300.000 dintre acestia.

Sunt pregatiti sa lanseze produsul, iar o versiune de test este deja disponibila si are in prezent 58 de utilizatori activi. Exista diferite produse concurente care activeaza pe piata, dar antreprenorii considera ca avantajul lor competitiv este faptul ca ofera acces la informatii detaliate si la comportamentul de cumparare al consumatorilor. Produsul lor are un sistem de monitorizare care permite utilizatorilor sa vada profile de clienti in functie de context, lucru care ii va ajuta sa imbunatateasca rezultatele campaniilor prin email si sa mareasca rata de conversie. Mai mult decat atat, avantajul consta in faptul ca toate instrumentele sunt intr-un singur loc, ceea ce ajuta utilizatorul sa controleze cu usurinta toate datele de care are nevoie.

Au finantat pana in prezent dezvoltarea produsului din resurse proprii, dar si din finantarea pe care au primit-o de la un investitor de tip angel. Planuiesc acum sa incheie o runda de finantare mai mare, care sa ii ajute sa se extinda la nivel international, iar o parte din resurse le vor obtine din vanzari directe: utilizatorii Conversion Network platesc o suma lunara care porneste de la 49 USD.

Cea mai mare provocare pe care o confrunta astazi este sa se asigure ca produsul dezvoltat este adecvat pentru nevoile pietei. Pentru asta, fac eforturi sa isi inteleaga mai bine utilizatorii si sa atraga cat mai multi clienti pe platforma.

Participand in programul de pre-accelerare MVP Academy, au inteles cat de important este sa discuti cu investitori, mentori si potentiali utilizatori cat mai repede posibil pentru a primi feedback si a te adapta in consecinta. Stiu acum ca provocarile pe care le intalnesc sunt variate, insa considera ca trebuie sa muncesti in permanenta pentru a-ti valida ideea si modelul de business ales.

“MVP Academy ne-a revolutionat abordarea. A fost o experienta definitorie prin care ar trebui sa treaca orice startup care isi propune sa ajunga la urmatorul nivel”, a declarat Sorana la finalul programului de pre-accelerare.

Daca ar putea sa o ia de la capat acum, ar incerca sa obtina feedback cat mai repede posibil si sa cunoasca un numar cat mai mare de mentori si investitori. Daca ar fi facut asta ar fi reusit sa salveze mult timp si sa evite anumite probleme de care s-au lovit pe parcurs.

Va intrebati poate care sunt urmatorii pasi pentru Conversion Network. Ei bine, in primul rand vor sa se asigure ca produsul pe care l-au dezvoltat corespunde nevoilor pietei. Vor apoi sa obtina o finantare care sa ii ajute sa se dezvolte la nivel international si sa atraga utilizatori mai rapid. Mai este mult de lucru, dar sunt pregatiti sa isi puna in practica experienta pentru a revolutiona industria marketing-ului afiliat la nivel global!

Share articol: