Evident, domeniul este în creștere an de an, mai ales pe anumite segmente precum IT&C, fashion, cărți, cosmetice, detergenți, bricolaj, chiar și produse alimentare. Totuși, așa cum se întâmplă și în țările mai dezvoltate, domeniul e-commerce va rămâne o nișă de comerț și nu canalul principal de vânzări. Magazinele clasice, offline, vor exista în continuare, chiar dacă se vor consemna unele transformări, adaptări la cerințele utilizatorilor.

Comerțul clasic nu înseamnă numai magazine de haine, materiale de construcții, cosmetice sau alimente ambalate, ci înseamnă și patiserii, brutării, restaurante și alte unități de alimentație publică. Există apoi partea de servicii - înfrumusețare, spălătorii haine, croitorii etc.

Dacă în zona de alimentație online-ul poate genera în mod direct comenzi de tip livrare la domiciliu, în rest există o mulțime de afaceri care se bazează pe fluxul offline și afaceri care, prin specificul lor, au nevoie de mai multă interacțiune cu clientul, față în față.

Partea cea mai interesantă este că te poți folosi excelent de mediul online pentru a crește și pentru a susține cât mai profitabilă o afacere offline. Să luăm exemplul unei patiserii sau a unui restaurant. Desigur, online se pot face comenzi de produse cu livrare la domiciliu, însă dincolo de asta internetul înseamnă informație și convingere.

Mai exact, prin metodele corecte, se pot atrage persoane care să vină în locațiile respective. Rețelele sociale joacă un rol foarte important. Cu cât se vorbește mai mult despre tine - în context favorabil, evident - cu atât este mai bine. Chiar dacă locația ta nu este într-o zonă de mare vad, poți atrage clienții să vină direct la tine, cu costuri minime.

Iată și alte posibile afaceri offline care se pot baza puternic pe online: o spălătorie auto, un atelier de reparații bijuterii / reparații ceasuri / reparații laptopuri, smartphone-uri și tablete, o frizerie, o cafenea, un teatru privat, un centru de divertisment (poate biliard, bowling, escape room etc.), o agenție imobiliară, un loc de joacă pentru copii, un centru de închiriat costume. Sunt doar câteva exemple! Pentru astfel de afaceri, online-ul poate reprezenta motorul principal de creștere, diferența între faliment și afacere profitabilă.

Și mai bine este dacă afacerea are elemente prin care se evidențiază în mod special, de exemplu o patiserie cu produse de casă sau bio. Se pot identifica diverse atribute ale afacerii și, speculate corect, acestea pot ajuta la creșterea promovării prin stimularea de distribuiri organice ale mesajelor (convingi publicul că afacerea ta merită promovată, oferind ceva bun comunității).

Pentru a crește cât mai ușor ca vizibilitate în mediul online, pe lângă prezența pe rețele sociale precum Facebook sau Instagram ai nevoie și de un website propriu, eventual de un blog. Vei avea conturată o identitate clară, o prezență solidă pe internet, chiar dacă tot ceea ce vrei este să atragi clienți spre afacerea ta offline.

Caută furnizori de încredere pentru domeniu web și ofertă găzduire site, astfel încât vizitatorii website-ului tău să aibă o experiență simplă și plăcută atunci când interacționează cu brandul tău. Lansează de asemenea servicii de newsletter, concursuri, promoții exclusiv via online. Caută idei originale și nu rata niciodată oportunitățile imense pe care 


Urmărește cele mai importante știri ale zilei, pe ProTV Plus: