„Un mesaj politic câștigă vizibilitate atunci când oamenii decid să urmărească un anumit cont sau să distribuie o postare. Plata pentru a acumula vizualizări înlătură importanța acestei decizii, impunând utilizatorilor mesaje extrem de optimizate și țintite. Noi credem că această putere a oamenilor nu poate fi compromisă de investițiile financiare”, a transmis Dorsey.

Acesta a mai spus că publicitatea pe Internet a devenit extrem de puternică și foarte eficientă pentru companiile comerciale, însă atunci când vine vorba despre politică, influența ei poate fi folosită pentru „modelarea” voturilor populației, afectând, astfel, viețile a milioane de cetățeni.

„Reclamele politice sponsorizate pe Internet ridică provocări complet noi în ceea ce privește discursul civic: optimizarea mesajelor bazată pe tehnicile de machine-learning și micro-targetarea, informațiile înșelătoare care rămân neverificate și fake news. Toate cu o rapiditate sporită și la o scară copleștioare”, a adăugat acesta, citat de The Independent.

Decizia companiei vine în contextul dezbaterilor tot mai intense referitoare la influența pe care o poate avea social media în procesul electoral, mai ales după scrutinul prezidențial care a avut loc în SUA în 2016, proces în care Rusia ar fi intervenit pentru influențarea rezultatelor în favoarea lui Donald Trump, folosind în special Facebook și Twitter.