Este vorba despre Shops, un serviciu care le va permite business-urilor să expună și să vândă produse direct pe platformă.

Mutarea vine în special în contextul pandemiei de coronavirus, iar Mark Zuckerberg a poziționat Shops drept o soluție pentru micile afaceri care au fost grav afectate în ultimele luni.

Până acum, Facebook permitea comercializarea de produse în Marketplace, o funcționalitate lansată în 2016 cu ajutorul căreia utilizatorii pot vine bunuri personale. Aceasta este diferența majoră pe care o face Shops, concentrându-se în special pe afaceri și pe nevoile antreprenorilor, care acum și-ar putea vinde produsele direct pe Facebook. Noua direcție vine ca o amenințare directă la adresa Amazon, care a avut încasări uriașe în timpul pandemiei.

Astfel, Facebook Shops le va permite antreprenorilor să configureze un singur magazin online, accesibil atât prin intermediul Facebook, cât și prin Instagram, iar achizițiile vor putea fi făcute direct din aplicații.

„Scopul nostru este acela de a face shopping-ul foarte ușor și de a le oferi tuturor, de la micii antreprenori, la brandurile globale, oportunitatea de a folosi aplicațiile noastre pentru a păstra legătura cu clienții lor”, a declarat Mark Zuckerberg.

Shops va fi disponibil gratuit, iar speranța celor de la Facebook este aceea că funcționalitatea va crește engagementul în platformă și vânzările prin intermediul reclamelor. Facebook Shops va fi disponibil global în următoarele luni.