Facebook a incheiat un acord de achizitie de la Microsoft a tehnologiei Atlas Solutions, o platforma prin care va putea masura eficienta reclamelor plasate pe site-ul propriu si pe cele ale altor companii, relatează Financial Times, citat de Mediafax.

Termenii acordului nu au fost dezvaluiti, dar preţul de cumparare ar putea fi, potrivit unor informatii, sub cel de peste 6 miliarde de dolari platit de Microsoft pentru Atlas atunci cand a preluat dezvoltatorul tehnologiei, compania AQuantive, in 2007.

Pentru Microsoft, vanzarea face parte din efortul de a scapa de achizitia neperformantă a AQuantive. Anul trecut, Microsoft a sters aproape in totalitate valoarea comerciala a achiziţiei.

Pentru Facebook, aceasta tehnologie este esentiala pentru a dovedi furnizorilor de publicitate ca postarea de reclame pe site-ul sau va duce la cresterea vanzarilor.

"Advertiserii au cerut o masurare mai buna a eficientei reclamelor. Achizitia Atlas ne permite sa progresam in aceasta directie", a declarat Brian Boland, director de marketing la Facebook.

Principalul avantaj adus de tehnologia Atlas este ca masoara performantele reclamelor pe Facebook comparativ cu reclamele similare postate pe alte site-uri.